Najúčinnejšia forma reklamy, ktorá funguje vždy a všade

Pri predaji vašich výrobkov ste sa už určite zamysleli nad tým aká je najúčinnejšia forma reklamy. Čo okrem originality a kvality výrobku človeka presvedčí, že má nakúpiť práve u vás. Podľa mňa je odpoveď úplne jednoduchá. Neexistuje účinnejšia reklama ako spokojný zákazník.

Veľakrát sa však stane, že zákazník svoju spokojnosť neprejaví alebo o vašich výrobkoch povie len niekoľkým ľudom zo svojho. A to je veľká škoda.

O vašich spokojných zákazníkoch by sa mali dozvedieť aj všetci ostatní. Aby sa tak stalo mali by ste si pýtať a zverejňovať pozitívne referencie.

Prečítajte si článok alebo pozrite video.

Prečo je to dôležité?

Ak predávate svoje výrobky cez internet je to iné ako osobne na handmade trhoch. Zákazník cez internet naživo nevidí ani vás ani váš produkt. Nemôže si ho pozrieť alebo ohodnotiť jeho kvalitu.

Ak nemáte zverejnené referencie, vidí len fotografie a informácie, ktoré ste napísali vy sami. A to nebude vždy nedôverčivému zákazníkovi stačiť.

Zdravím vás Peťka. Pred časom som si zakúpila e-book a stále som nadšená. Stále sa ku knihe vraciam a čerpám z nej. Moja práca je šitie pre bábätka. Začala som šiť len pred pár mesiacmi. Aktívne šijem od apríla tohoto roku. A verte či nie, dnes mám dni šitia plné, čakaciu dobu mesiac a môžem si povedať, že šitie je moje živobytie. Jedno je ale dôležité, v mnohom mi ozaj pomohli vaše rady ako na to. Ďakujem. Martina – TeoRya.cz

Ale keď uvidí, že ostatní sú s vami spokojní a môže vám ako predajcovi dôverovať, ľahšie nakúpi aj on sám.

Ako referencie získať?

Úplne jednoducho. Stačí keď si ich vypýtate. Niekoľko dní po odoslaní zásielky napíšte zákazníkovi ako bol s vašim výrobkom spokojný a či spĺňal jeho predstavu.

Na sociálnych sieťach vyzývajte svojich zákazníkov aby zverejňovali príspevky s vašim produktom a označovali vás či používali váš hashtag.

Okrem získanej referencie ukážete zákazníkovi, že sa o neho zaujímate aj keď predaj už prebehol.

Za zverejnenú referenciu môžete zákazníkovu sľúbiť aj odmenu. Napríklad v podobe zľavy pri ďalšom nákupe.

Vy získate spätnú väzbu a zákazník bude vedieť, že predajom sa u vás nákup nekončí.

Na zistenie ako bol zákazník s vašim výrobkom spokojný môžete využiť aj jednoduchý formulár. Ja pri predaji svojho e-booku používam formulár google. A som s ním veľmi spokojná.

Kalendár používam už pol roka takže myslím, že ho môžem zhodnotiť poriadne. Je to ten najlepší pomocník! Ušetril mi nesmierne veľa času! Za 6 mesiacov mi pribudlo viac fanúšikov aj objednávok, ako za celé obdobie predtým. Ďakujem veľmi moc. Kristína

Referencie môžu mať rôznu podobu.

Zákazník o vás môže napísať niekoľko riadkov. Uverejniť fotografiu s výrobkom alebo vás spomenúť vo svojom príspevku. Natočiť video alebo príbeh.

Najčastejšie referenciu uverejní na sociálnych sieťach. Preto poriadne sledujte všetky označenia vášho profilu.

Možností je naozaj veľa. Všetko závisí od zákazníkovej kreativity.

Dobrý deň Peťka, ďakujem za e-book, je naozaj skvelý . Jeden z najlepších, aký som v poslednej dobe čítal. Jednoducho, výstižne, praktický popísané jednotlivé kroky aj s názornými ukážkami. Naozaj TOP, vlastne doteraz som ho čítal a nemohol som sa od neho odtrhnúť. Dnes teória a zajtra idem na prax . Štefan

Kde referencie zverejňovať?

Pozitívne referencie od zákazníkov uverejnite na svojej Facebook Fan page, webovej stránke aj blogu. Ak dostávate od zákazníkov fotografie, vytvorte na špeciálny album, ktorý budete neustále dopĺňať. Alebo z nich pripravte krátke video.

Na Instagrame urobte výber z príbehov alebo sprievodcu z príspevkov.

Odkaz smerujúci na vaše referencie si pridajte aj do emailového podpisu a pripraviť môžete aj špeciálny článok na handmade portáli.

Práve s vami sa začala tento rok kreovať moja handmade „kariéra“. Ďakujem za odporúčania, vaše knihy, návod ako usporiadať kurz, ako sa vyznať v administratíve, ale aj Kalendár. Všetky produkty som naplno využila a sledujem aj vaše príspevky. Vaša práca je pre mňa prínosom. Robíte ju dobre 🙂 Demande Art

Referencie zverejňujte v pravidelných intervaloch na svojich sociálnych sieťach rôznymi spôsobmi.

Čím viac spokojných zákazníkov budete mať, tým viac budú pozitívne referencie predávať za vás. A to predsa stojí za to 🙂

Ako vyzerajú moje referencie si pozrite tu >>>

Petra Rusnáková - Som handmade tvorca
Už 9 rokov vám pomáham predávať vaše výrobky
Prečo to robím a ako to celé začalo? Prečítajte si tu >>>

Píšem pre vás elektronické knihy, konzultujem a radím vám vo vašom podnikaní. Všetky moje produkty a služby nájdete tu >>>

Napísať mi môžete na petra@somhandmadetvorca.sk

Všetky informácie a novinky nájdete na Facebooku >>>

Svoje výrobky môžete bezplatne propagovať v našej Facebook skupine >>>

Sledujte ma na Instagrame >>>
Komentáre