Etsy ako dosiahnuť prvých 100 predajov

Prvých 10 a následne prvých 100 predajov sú dôležité míľniky vo vašom budúcom Etsy obchode. Prvé predaje vás s o fungovaní Etsy mnohému naučia. O problémoch, ktoré môžu nastať a ako ich vyriešiť. Naučíte sa, ako komunikovať so zákazníkom a zabezpečiť celý zákaznícky servis. Napríklad odpovedať na najčastejšie otázky.

Zhrnula som pre vás najdôležitejšie tipy, ktoré sa vám pri dosiahnutí prvých 100 predajov budú určite hodiť.

1. Aby vás zákazníci na Etsy našli

Prvým krokom na ceste k úspechu je, aby váš obchod a výrobky zákazníci našli. Okrem budovania sociálnych sietí je najlepšie zamerať sa na Etsy vyhľadávanie.

Vyhľadávanie funguje na základe slov alebo fráz (kľúčové slová), ktoré zákazník napíše do vyhľadávača. Vašou úlohou je zistiť, ktoré slová alebo frázy zadá potencionálny zákazník, keď hľadá váš produkt.

Existuje niekoľko nástrojov, ktoré vám s vyhľadávaním správnych kľúčových slov pomôžu. Napríklad Erank.com, Alura.io alebo Marmalead.com.

Ja osobne mám najlepšiu skúsenosť s Erank.com. Ako tento super nástroj používať vás učím v mojom e-booku >>>

Správne kľúčové slová použijete v nadpisoch, v popise výrobkov a ako značky pre konkrétny produkt.

Okrem kľúčových slov je veľmi dôležité, aby ste výrobky zaradili do správnych kategórií a podkategórií.

2. Pripravte svoj Etsy obchod

Mnoho nových predajcov zabúda alebo nepovažuje za dôležité, vypĺňať základné informácie či využívať poskytnutý priestor. Je to rovnaké, ako keby ste nechali vo fyzickom obchode prázdny výklad.

Venujte veľkú pozornosť tomuto zoznamu:

  • profilová fotografia – vaše logo alebo fotografia,
  • banner – ukážte najkrajšie výrobky alebo špeciálnu ponuku,
  • sekcia O nás – napíšte svoj príbeh, pridajte fotografie aj videá,
  • odkazy na sociálne siete – áno na Etsy je to dovolené,
  • predajné a reklamačné podmienky,
  • podmienky doručenia,
  • odpovede na najčastejšie otázky – otázky, ktoré vám kladú napríklad domáci zákazníci.

Rozdiel medzi dobrým a skvelým Etsy obchodom je v detailoch.

Často zákazníka o kúpe alebo nekúpe presvedčí malý detail, ako napríklad sekcia O nás. Vyplnenie všetkých detailov je veľmi dôležité práve na začiatku, keď ešte nemáte žiadne predaje a recenzie.

3. Fotografia a popis

Keď sa vďaka použitiu správnych kľúčových slov zobrazíte zákazníkovi ako výsledok vyhľadávania, o ďalšom kroku rozhodne fotografia výrobku.

Z fotografie by malo byť hneď jasné, čo predávate. Pridajte 10 fotografií tak, aby zákazník videl:

  • výrobok z každej strany,
  • zaujímavé detaily,
  • na modelke alebo v konkrétnej miestnosti pri používaní,
  • rôzne varianty,
  • veľkosť výrobku.

Pre reálne zobrazenie farieb je najideálnejšie fotiť samotné výrobky, ale aj ich detaily, pri dennom svetle.

Fotografujte na čistom, jednoduchom pozadí. Pozadie nesmie byť nikdy výraznejšie ako výrobok.

Ideálne je z jedného produktu vyhotoviť viacero fotografií z rôznych uhlov. Zákazník si ľahšie predstaví, ako výrobok v skutočnosti vyzerá.

Podľa prieskumu Etsy z júla 2020, v ktorom analyzovali viac ako 5 miliónov zákazníkov sa viac nakupujú výrobky, ktoré obsahujú aj video.

Pri popise produktu buďte čo najtransparentnejší a zachádzajte do najmenších detailov. Napíšte dopredu všetky informácie, ktoré bude zákazník potrebovať a tiež tie, na ktoré by sa chcel opýtať.

Podrobne napísaný popis má dve veľké výhody. Nižší počet správ s doplňujúcimi otázkami, čím ušetríte čas sebe aj zákazníkom. Rovnako menej nespokojných zákazníkov po kúpe a následné zlé recenzie.

Na začiatok pridajte aspoň 10 výrobkov. Nech si majú zákazníci z čoho vyberať.

4. Starajte sa o svojho zákazníka

Je niekoľkonásobne ťažšie, drahšie aj časovo náročnejšie presvedčiť o kúpe nového zákazníka v porovnaní s tým, ktorý u vás už spokojne nakúpil.

Pomôcť k opakujúcemu nákupu môže ďakovná kartička a malá zľava, ktorú vložíte do balíčka.

Keď je zákazník spokojný s vašim výrobkom, je vysoká šanca, že svoj nákup znova zopakuje. Aj malá zľava jeho nákup ešte viac podporí. Vracajúci sa zákazník pre Etsy znamená, zvýšenie skóre vášho obchodu. Pretože vyššie ocenenie, ako vracajúci sa zákazník, už asi ani neexistuje.

TIP: Ďakovnú kartičku si môžete jednoducho vytvoriť napríklad na Canva.com. Nájdete tam množstvo šablón, ktoré upravíte vo farbách a dizajne svojej značky. Má aj verziu zadarmo.

Na kartičke môžete zákazníka požiadať o recenziu. Ale pozor nemôžete zákazníkovi ponúknuť zľavu, darček alebo inú odmenu za napísanie recenzie. To je proti pravidlám Etsy. Napísanie recenzie musí byť zo strany zákazníka dobrovoľné.

TIP: Vygenerujte si QR kód, ktorý bude smerovať do vášho Etsy obchodu a ten umiestnite na ďakovnú kartičku. Zákazník vás nebude musieť na Etsy vyhľadávať. QR kód si zadarmo vygenerujete napríklad na the-qrcode-generator.com

Ďalšou možnosťou je nastavenie automatického zasielania emailu s kupónom na zľavu po odoslaní objednávky. Priamo v systéme Etsy. Ako na to vás naučím v mojom e-booku >>>

5. Spustite reklamu

Reklama nie je povinná, ale s ňou váš úspech príde rýchlejšie. Je to najúčinnejší spôsob, ako sa predstaviť novým zákazníkom.

Etsy má v porovnaní s Facebookom, Instagramom či Googlom najjednoduchšie nastavenie reklamy. Iba zaškrtnete jedno tlačidlo.

Návod na Etsy

Ale pozor! Reklama na Etsy sa zobrazuje potencionálnym zákazníkom na základe vašich nastavení a kľúčových slov pri pridávaní produktu. Takže ak sú vaše kľúčové slová alebo nastavenia nesprávne, reklama nebude úspešná. Pred spustením reklamy sa vráťte k prvému a druhému bodu.

Neplatíte za zobrazenie vášho výrobku, ale až keď na neho niekto klikne. To znamená, že Etsy bude vašu reklamu zobrazovať medzi prvými výsledkami vyhľadávania a to je zadarmo. Zaplatíte, až keď niekoho váš výrobok zaujme a klikne.

Dôležité Etsy tipy

  • Spolu s Etsy obchodom budujte aj sociálne siete zamerané na zahraničných zákazníkov. Okrem FacebookuInstagramu, určite nezabudnite ani na Pinterest. Ten je pre propagáciu Etsy obchodu ideálny. Neviete ho používať? Naučím vás to >>>
  • Učte sa od najlepších. Na Etsy nájdeme mnoho úspešných predajcov vo všetkých kategóriách. Môžete sa od nich naučiť to, čo u vedia. Pomôže vám v tom nástroj Everbee. Oplatí sa aj platená verzia.
  • Pravidelne na Etsy pridávajte nové výrobky. Čím väčšia bude vaša ponuka, tým vyššia šanca, že si zákazník vyberie. Zároveň zvýšite šancu, že váš obchod zákazník objaví.
  • Nepredávajte všetko v jednom obchode. Zamerajte sa na jeden druh tovaru alebo techniku. Je lepšie byť vynikajúci v jednej kategórií, ako pokúšať sa byť dobrý vo všetkých.
  • Dodržujte jeden štýl fotografií, popisov a používajte jednotnú paletu farieb. Váš obchod musí byť pre zákazníka prehľadný. Neprehľadnosť odrádza.
  • Nastavte si dopravné profily a vyberte si krajiny, kde chcete svoje výrobky doručovať. Nemusíte ich doručovať do celého sveta. Neviete si nastaviť dopravné profily? Aj toto vás naučím vás v mojom e-booku >>>
Petra Rusnáková - Som handmade tvorca
Už 9 rokov vám pomáham predávať vaše výrobky
Prečo to robím a ako to celé začalo? Prečítajte si tu >>>

Píšem pre vás elektronické knihy, konzultujem a radím vám vo vašom podnikaní. Všetky moje produkty a služby nájdete tu >>>

Napísať mi môžete na petra@somhandmadetvorca.sk

Všetky informácie a novinky nájdete na Facebooku >>>

Svoje výrobky môžete bezplatne propagovať v našej Facebook skupine >>>

Sledujte ma na Instagrame >>>
Komentáre