Instagram, podobne ako Facebook, patrí medzi najpoužívanejšie sociálne siete. Jeho primárnymi cieľom je spájanie ľudí z celého sveta prostredníctvom fotografií a videí. Ale okrem uverejňovania súkromných zážitkov ho môžete využívať aj na propagáciu svojich výrobkov. Ja vám dnes ukážem ako si založiť profil, základné nastavenia a na čo by ste na začiatku určite nemali zabudnúť.
Ja som sa používaniu Instagramu do tejto jesene vyhýbala. Ale prečo nevyužívať niečo čo funguje? A ak som to zvládla ja, nie je nijaký dôvod, aby ste si svoj úspešný profil na Instagrame nezaložili aj vy.
Instagram je najmä mobilná aplikácia. Účet si môžete založiť aj cez počítač, ale na všetko ostatné musíte použiť mobilný telefón.
Fotografie a videá sú najdôležitejšie. Tie vás na Instagrame reprezentujú.
Fotografie uverejňované na Instagrame sú vždy v štvorcovom formáte. Orezať si ich môžete priamo v aplikácií pri uverejňovaní. Zároveň si viete fotografiu vylepšiť pomocou rôznych farebných filtrov.
# toto znamienko si zapamätajte. Nazýva sa hashtag a budete ho pravidelne využívať pri popise svojich príspevkov a vyhľadávaní toho, čo vás zaujíma.
Môžete sledovať a zároveň byť sledovaný. Ak niekoho váš profil zaujme klikne na „sledovať“ a od tej chvíle sa mu budú zobrazovať všetky vaše príspevky. V prípade, že niekto zaujme vás, začnite ho sledovať a neujdú vám žiadne novinky z jeho profilu.
Počet sledovateľov a sledovaných uvidíte vo svojom profile. Tieto údaje sú verejné a môžu ich vidieť všetci.
Namiesto like používate srdiečka. Ak sa vám fotografia alebo video páči kliknite na srdiečko a hotovo.
V prípade chcete vo svojom popise alebo profile označiť iný profil využijete @ a za ním zadáte názov profilu. Napríklad @som_handmade_tvorca.
Pravidelnosť, originalita, kvalitné fotografie, autenticita a správne zvolené hastagy… to sú základné pravidlá pre úspešný Instagram.
Na Instagrame si môžete vybrať, či bude váš účet súkromný a vaše fotografie uvidia len tí, ktorým dáte povolenie. Alebo bude viditeľný pre všetkých.
Ak chcete svoju tvorbu šíriť do sveta zabudnite na súkromný účet. Chcete predsa aby vaše fotografie videlo, čo najviac ľudí a potenciálnych zákazníkov.
Pri zakladaní je účet automaticky prednastavený ako viditeľný pre všetkých.
Sama si môžete vybrať, aké fotografie na Instagrame zverejníte. Nemusíte zverejňovať žiadne zo svojich osobných či rodinných fotografií. Je len na vás, čo svetu ukážete a čo nie.
Dôležité sú informácie z vášho handmade sveta a tvorby.
Tak ako na Facebooku existuje osobný súkromný profil a Fan page, ktorá je určená na prezentáciu a propagáciu. Na Instagrame existuje osobný účet a firemný profil. Firemný profil si aktivujete z už založeného osobného účtu v nastaveniach.
Jedným z nevyhnutných krokov aktivácie firemného profilu na Instagrame, je jeho prepojenie s vlastnou Facebook Fan page. Predtým ako sa do aktivácie pustíte, musíte mať už svoju Facebook Fan page založenú.
Mobilnú Instagram aplikáciu si zadarmo stiahnete v Google play alebo App store vo svojom mobilnom telefóne. Registráciu si vytvoríte pomocou emailového účtu a vlastného hesla.
Hneď pri registrácií zadávate aj meno budúceho profilu. V názve nie je možné používať veľké písmená ani diakritiku. Ak potrebujete oddeliť slová môžete tak urobiť jedine podčiarkovníkom _ . Ako som to urobila ja som_handmade_tvorca.
Kvôli bezpečnosti vášho účtu určite odporúčam dvojstupňové overenie. To znamená, že pri prihlásení z každého cudzieho zariadenia alebo odhlásenia z aplikácie, bude potrebný kód zaslaný na váš mobilný telefón. Aktivujete si ho v nastaveniach účtu.
Chcete o Instagrame vedieť viac? Všetko sa dozviete v e-booku Instagram pre handmade tvorcov. Kompletný sprievodca od založenia účtu, používanie hashtagov až po nastavenie reklamy. Objednávku a všetky informácie tu > > >