Ako funguje algoritmus sociálnych sietí

V tomto článku sa dozviete, ako funguje algoritmus sociálnych sietí. Vysvetlím vám dôležité fungovanie, ktoré je všade rovnaké. Každá sociálna sieť má svoje špecifické pravidlá, ale aby ste dosiahli úspech, najskôr musíte pochopiť tento základ.

Čo je to algoritmus?

Algoritmus sociálnych sietí je komplexný systém, ktorého úlohou je určiť aký obsah (príspevky, videá, príbehy) sa vám bude zobrazovať. Využíva rôzne metriky, dáta, umelú inteligenciu a strojové učenie. Hlavným cieľom je ukázať vám najrelevantnejší a najzaujímavejší obsah, aby ste na sociálnej sieti strávili čo najviac času.

Pravidlá fungovania nie sú na každej sociálnej sieti rovnaké a ani ich verejnosť 100 % nepozná.

Čo je najhoršie, pravidelne aj nepravidelne sú menené podľa potrieb konkrétnej sociálnej siete a jej súčasných cieľov. Často sú používatelia a ich správanie testované a na základe výsledkov je algoritmus opäť upravovaný.

Ale dobrou správou je, že základ, ktorý vysvetľujem v tomto článku je pre všetky sociálne siete rovnaký a v najbližšom období bude určite platiť aj naďalej.

Ako funguje algoritmus na všetkých sociálnych sieťach?

Sociálne siete sú pre používateľov aj firmy väčšinou bezplatné. Ale rovnako, ako akákoľvek iná firma, aj každá sociálna sieť má obrovské náklady na servery, zamestnancov, priestory, a preto potrebuje zarábať.

Sociálne siete zarábajú vďaka platenej reklame. Ak sociálne siete nebudú mať žiadnych používateľov, nikto neuvidí reklamy. A kto by platil za reklamu, ktorá sa nemá komu zobrazovať.

Preto je hlavným cieľom sociálnych sietí udržať ľudí v aplikácii čo najdlhšie, aby im mohli ukázať viac reklamy.

Toto je veľmi dôležité

Z vyššie uvedeného dôvodu, sociálne siete podporujú profily, ktoré pridávajú kvalitný a zaujímavý obsah. Vďaka nim ľudia na nich trávia veľa času a pravidelne sa vracajú.

Keď budete pridávať kvalitné a zaujímavé príspevky, videá, príbehy, ktoré sa budú ľuďom páčiť, sociálne siete budú vaše príspevky ukazovať ďalším. A vaša popularita bude rásť.

Celkovo je to férová spolupráca. Vy dáte zaujímavý príspevok alebo video, čím udržíte ľudí v aplikácii a znovu sa vrátia. Vďaka tomu im môžu sociálne siete ukázať reklamu.

Váš príspevok ukážu sociálne siete ďalším a vy získate nových fanúšikov a kupujúcich vašich výrobkov.

Algoritmy sociálnych sietí neustále analyzujú správanie používateľov – čo lajkujú, na čo klikajú, aký typ obsahu si prezerajú najdlhšie. Na základe týchto údajov algoritmus prispôsobuje, aký obsah sa používateľom zobrazí ako prvý. Tento proces je navrhnutý tak, aby maximálne zvýšil aktivitu používateľov.

Jedným z kľúčových faktorov, ktoré algoritmy zohľadňujú, je interakcia medzi používateľmi a tvorcami obsahu. Keď používatelia reagujú na obsah (napríklad komentovaním alebo zdieľaním), signalizuje to algoritmu, že obsah je zaujímavý.

Uľahčite si vytváranie príbehov na sociálne siete hotovými pozadiami. 365 pozadí pre príbehy na sociálne siete >>>

Pre algoritmus je dôležitý aj čas, ktorý pozeraním vášho príspevku používateľ strávi. Ďalej sú to srdiečka, uloženia, zdieľania a ďalšie reakcie napríklad v príbehoch (reakcie na ankety, otázky a podobne).

Okrem toho, algoritmus hodnotí obsah podľa aktuálnosti. Novšie príspevky majú často prednosť pred staršími. Tím sa podporuje pravidelná aktivita na sociálnych sieťach. To znamená, že pridávanie obsahu v pravidelných intervaloch môže zvýšiť vašu viditeľnosť.

Výsledky hodnotenia sú percentuálnym porovnaním čísel úspechu vášho príspevku k počtu vašich sledovateľov.

Takže dobrou správou je, že váš príspevok môže mať vyššie hodnotenie ako príspevok niekoho so 100-tisíc sledovateľmi, ktorí mu však nedali žiadnu reakciu.

Preto by vašim hlavným cieľom na sociálnych sieťach malo byť pridávanie príspevkov, ktoré budú zaujímať vašu cieľovú skupinu.

Dodržujte tieto pravidlá:

  • Pravidelne pridávajte kvalitný a zaujímavý obsah – určený pre vašu cieľovú skupinu.
  • Zamerajte sa na aktivitu – Podporujte aktivitu prostredníctvom vyzývania na akciu (komentovanie, lajkovanie, zdieľanie a pod.) 105 výziev na akciu nájdete v mojom Kalendári >>>
  • Komunikujte pravidelne – Novší obsah je často uprednostňovaný, preto by ste mali príspevky uverejňovať pravidelne a často.
  • Využite všetky formáty obsahu – Experimentujte s rôznymi formátmi obsahu, ako sú videá, príbehy a obrázky, aby ste zistili, čo sa najviac páči vašim sledovateľom.
  • Čím dlhšie tým lepšie – Snažte sa vytvárať obsah, ktorý zaujme a zvýši tak čas pozerania / čítania vašich príspevkov.
  • Používajte nálepky v príbehoch – Ankety, otázky a iné interaktívne nálepky v príbehoch môžu zvýšiť aktivitu a tým ukázať algoritmu, že váš obsah je zaujímavý. Neviete ich používať? Kliknite sem >>>
  • Monitorujte úspešnosť vašich príspevkov – Sledujte, ako sú vaše príspevky úspešné a použite tieto informácie na vytváranie ďalších.
  • Budujte autentické vzťahy – Vytvárajte obsah, ktorý buduje vzťahy s vaším publikom. Silné vzťahy zvyšujú lojalitu a aktivitu.
  • Pridávajte obsah, ktorý zaujíma vašu cieľovú skupinu – Prispôsobte svoj obsah tak, aby zaujímal vašich fanúšikov. 365 tipov na príspevky, videá aj príbehy >>>

Pamätajte, že úspech na sociálnych sieťach nie je o jednorazovom úsilí, ale o dlhodobom budovaní. Podrobný návod na Instagram nájdete tu >>>

Pre úspech na sociálnych sieťach je nevyhnutné porozumieť algoritmu. Nezabudnite však, že najdôležitejšie je hodnotný obsah, ktorý sa bude páčiť vašim sledovateľom.

Petra Rusnáková - Som handmade tvorca
Už 9 rokov vám pomáham predávať vaše výrobky
Prečo to robím a ako to celé začalo? Prečítajte si tu >>>

Píšem pre vás elektronické knihy, konzultujem a radím vám vo vašom podnikaní. Všetky moje produkty a služby nájdete tu >>>

Napísať mi môžete na petra@somhandmadetvorca.sk

Všetky informácie a novinky nájdete na Facebooku >>>

Svoje výrobky môžete bezplatne propagovať v našej Facebook skupine >>>

Sledujte ma na Instagrame >>>
Komentáre