V dnešnom článku vám prinášam tipy ako pomocou správnej komunikácie vo Facebook skupinách úspešne propagovať svoju značku a predávať výrobky.
Predajných skupín na Facebooku zameraných na handmade výrobky je veľké množstvo. Nemusíte sa pridať do všetkých. Tu platí menej je viac.
Vyberte si maximálne 3-5 podľa svojich časových možností. Ak chcete svoju prezentáciu v skupinách robiť poriadne, zaberie vám to čas.
Aj napriek tomu, že hlavným cieľom je predaj handmade výrobkov, jednotlivé skupiny môžu byť zamerané na rôzne cieľové skupiny. Preto by mal byť váš propagačný text prispôsobený pre každú skupinu zvlášť.
Určite sa pridajte do skupiny Som handmade tvorca >>>
Ešte predtým ako napíšete svoj prvý príspevok, preštudujte si pravidlá skupiny. Prečo? Pretože nie v každej skupine môžete pridávať odkaz na svoje sociálne siete alebo web stránku. V inej môžete pridať len odkaz na obchod na handmade portáli a v ďalšej iba fotografie s popisom.
Dodržiavanie pravidiel je veľmi dôležité. Ak ich budete porušovať administrátor vás zo skupiny vylúči a znemožní vám opätovný návrat blokáciou. A to by bola pre vás veľká škoda.
Vstupujete do novej komunity. Vaše príspevky budú čítať živí ľudia na druhej strane obrazovky, a preto sa k nim aj tak správajte.
Aj napriek tomu, že hlavnou témou je propagáciu handmade výrobkov, väčšina skupín má ešte svoje špecifickejšie zameranie.
Prečítajte si príspevky, ktoré sú v skupine už uverejnené. A niekoľko dní dianie v novej skupine pozorujte.
Zistíte akým štýlom členovia medzi sebou komunikujú. Ktoré príspevky sú obľúbené (like, komentáre…). Aké druhy príspevkov administrátori schvaľujú a tomu prispôsobte aj svoju komunikáciu.
Ako administrátorka skupiny Som handmade tvorca schvaľujem všetky príspevky. A možno sa vám to pri viac ako 22 000 členoch zdá nemožné, ale mnohých z vás si už pamätám. A dokonca vás spoznám aj podľa štýlu fotografií a textu.
Rovnako ako existuje správny čas pridávania príspevkov na sociálnych sieťach (podľa správania vašej cieľovej skupiny), existuje aj správny čas pre konkrétnu skupinu.
Ak nie ste administrátorom k štatistikám skupiny sa samozrejme nedostanete, ale môžete využiť štatistiky svojej Fan page.
Je vysoký predpoklad, že vaša cieľová skupina je vo Facebook skupinách aktívna v rovnakom čase ako na vašej Fan page. Pretože jednoducho v tom čase má na Facebook čas.
Cieľom je samozrejme aby váš príspevok bol čo najdlhšie umiestnený medzi prvými v poradí. Vtedy je najväčšia šanca, že ho uvidia všetci.
Bežné pridávanie príspevkov skupinách funguje tak, že nový príspevok je vždy v poradí ako prvý. Ostatné príspevky postupne klesajú nižšie a nižšie.
To znamená, že čím viac príspevkov denne sa do skupiny pridá, tým je váš príspevok nižšie a menej viditeľný.
Ale administrátor môže vybrané príspevky posunúť hore – zvýrazniť. A bez ohľadu na to koľko príspevkov sa do skupiny pridá, tento zvýraznený príspevok bude v poradí ako prvý.
Ja takéto zvýraznenie na 24 hodín ponúkam ako jednorázový bonus k e-booku Zarábajte online predajom handmade výrobkov.
A teraz si toto zvýraznenie môžete ako novinku aj samostatne zakúpiť. Kliknite sem >>> pre viac informácií.
Rovnako ako si budujete vzťah s fanúšikmi na svojej Fan page, mali by ste si budovať vzťahy aj s členmi skupín. Nemôžete očakávať, že pridáte jeden predajný status a ľudia sa pohrnú a začnú u vás nakupovať.
Veľmi vysoké percento zákazníkov musí najskôr predajcu spoznať, dôverovať mu a až potom príde nákup.
Budovanie vzťahu je bohužiaľ neviditeľné a dlhodobé. Preto to mnohých hneď po pár dňoch – týždňoch odradí.
Vzťah a dôvera sa budujú pravidelnou komunikáciou. Platí to na vašich sociálnych sieťach, na blogu aj v skupinách.
Príspevky do skupín pridávajte pravidelne a dlhodobo.
Keď svoj príspevok poctivo pripravíte, stačí už len dúfať, že ho v skupine uvidí čo najviac ľudí.
Alebo nebolo by skvelé ak by váš príspevok mohlo vidieť všetkých 22 000 členov skupiny Som handmade tvorca? A na 24 hodín a viac by bol v zvýraznený a poradí ako prvý? Presne túto službu si môžete objednať tu >>>