Ako usporiadať úspešnú súťaž na sociálnych sieťach?

Súťaže na sociálnych sieťach sú veľmi dobrým nástrojom na upevňovanie vzťahu s fanúšikmi a tiež získavanie nových. A preto som vám dnes spísala niekoľko základných pravidiel, aby aj vaše súťaže boli úspešné.

Veľmi dôležitá informácia hneď na začiatok: Facebook a Instagram majú rozdielne pravidlá súťaží.

Súťaž na Instagrame

Veľkou výhodou súťaží na Instagrame je to, že ešte nemajú také prísne pravidlá ako na Facebooku. To znamená, že pre zapojenie sa môžete požadovať like príspevku, sledovanie aj označovanie priateľa.
Čo je na Facebooku už dlhodobo zakázané.

Čo môžete požadovať na Instagrame:

  • srdiečko na príspevok,
  • sledovanie vášho profilu,
  • sledovanie profilu firmy, ktorá cenu darovala alebo s ktorou v súťaži spolupracujete,
  • označenie priateľa v komentári,
  • zdieľanie súťaže v príbehu.

Súťaž na Facebooku

Čo je pri súťažiach zakázané:

  • usporiadať súťaž na osobnom profile – súťaž môže usporiadať len Fan page,
  • vyzývať na zdieľanie súťažného príspevku ( „Zdieľaj a vyhraj“, “ Zdieľaj a daj koment“…),
  • požadovať označovanie priateľov v komentári alebo na fotografii,
  • žiadať aby zdieľali príspevok na nástenkách svojich priateľov,
  • podmieňovať účasť v súťaži označením like pre samotnú Fan page.

Čo môžete od súťažiacich požadovať:

  • like súťažného príspevku,
  • komentovanie súťažného príspevku,
  • like ako hlasovanie v súťažnom albume s viacerými fotografiami (fanúšikovia určia, ktorá fotografia sa im najviac páči),
  • príspevok na vašu Fan page,
  • zaslanie správy cez Facebook.

Kedy súťaž usporiadať?

Výbornou príležitosťou je napríklad keď dosiahnete nejaký míľnik v počte sledovateľov. Keď oslavujete vy alebo sa blíži sviatok. Alebo sa chcete súťažou fanúšikom poďakovať.⁣

Čo je najdôležitejšie?

Je samozrejmé, že jedným z dôvodov prečo súťaž usporadúvate je záujem
o nových fanúšikov. Aby sa tak stalo, musíte dodržať jedno pravidlo.

Ako cenu do súťaže vždy darujte váš výrobok. Potom sa zapoja ľudia, ktorým sa vaša tvorba páči. A je tiež vyššia pravdepodobnosť, že si v budúcnosti od vás niečo zakúpia.

Aj keď dodržíte vyššie uvedené pravidlo, vždy po súťaži vám istá časť sledovateľov ubudne. Určite si to neberte osobne. Je to jednoducho štatistika.

S pravidlami to určite nepreháňajte

Chcete predsa fanúšikom urobiť radosť a nie ich zahltiť podmienkami.
Ak ponúkate jednu výhru, nepožadujte na Instagrame viac ako označenie jedného priateľa.

Ak chcete aby jeden človek označil viacero priateľov, radšej povoľte viacnásobné zapojenie sa do súťaže.

Čím jednoduchšie pravidlá, tým viac ľudí sa zapojí.

Ako žrebovať?

Určite transparentne. Vyhnete sa tak pochybnostiam a nedôvere zo strany fanúšikov. V ponuke svojho Google Play alebo App Store nájdete množstvo aplikácií na žrebovanie s verziou zadarmo. Väčšinou viete záznam zo žrebovania zdieľať do príbehu a výhercu označiť.

Ja na Instagram žrebovanie už dlhodobo využívam aplikáciu Lukky. Má aj verziu zadarmo.

Nezabudnite pri súťaži zverejniť

  • kompletné súťažné pravidlá (túto povinnosť nemáte iba voči Facebooku, ale aj podľa zákona o Elektronickom obchode číslo 22/2004),
  • zverejniť vyhlásenie, že Instagram – Facebook Ireland Ltd. nemá voči súťaži žiadne záväzky. Súťaž nie je žiadnym spôsobom sponzorovaná, odobrená ani riadená touto spoločnosťou a nemá so súťažou žiadne prepojenie,
  • kde je možné nájsť kompletné pravidlá súťaže.

Spolupráca s inými profilmi alebo influencermi

Väčšinou to funguje tak, že vy vyberiete cenu a samotná súťaž prebehne sa profile influencera. Výrobok výhercovi zasielate vy alebo podľa dohody.

Spolupráca pri súťaži je väčšinou dobrý nápad. Dôvodov je hneď niekoľko:

  • Potencionálne oslovenie väčšieho počtu ľudí ako sleduje vás.
  • Dôvera fanúšikov profilu, s ktorým budete spolupracovať. Tá väčšinou pri súťaži prejde na vás.

Pri výbere profilu spolupracovníka pri súťaži dodržujte nasledujúce pravidlá:

  • Vyberte si spolupracovníka, ktorý má rovnakú cieľovú skupinu ako vy. S handmade náhrdelníkom by ste na profile o stavbách asi veľa fanúšikov nenašli.
  • Vyberte si profil, ktorý má viac fanúšikov ako vy.
  • Vyberajte dôveryhodný profil. Človeka, ktorého sledujete už dlhšie. U ktorého vidíte aktívne zapájanie fanúšikov a nie len profil, kde sú iba súťaže.

Pri spolupráci s iným profilom musíte rátať s poplatkom. Čím väčší profil, tým viac vás usporiadanie súťaže môže vyjsť. Nemusíte sa však báť, keď si svojho spolupracovníka dobre vyberiete, náklady sa vám rýchlo vrátia v podobe objednávok od nových fanúšikov.

Na svojom profile Som handmade tvorca usporadúvam súťaže v spolupráci s vami pravidelne. Ak máte záujem, napíšte mi správu alebo email petra@somhandmadetvorca.sk

Aby vám súťaž priniesla požadované výsledky

Vybrali ste lákavý výrobok, vhodného spolupracovníka a súťaž je na svete. Ako zabezpečiť aby noví fanúšikovia neodišli hneď po skončení súťaže a stali sa z nich zákazníci?

Buďte aktívna! Počas súťaže pridávajte príspevky aj príbehy. Predstavte seba aj svoju tvorbu. Ukážte referencie od spokojných zákazníkov. Nezabudnite na najlepšie výrobky a vysvetlite tiež všetky spôsoby ako je od vás možné objednať.

Vašou úlohou je nového fanúšika presvedčiť, že váš profil je natoľko zaujímavý aby vás chcel sledovať aj v budúcnosti. A vzbudiť v novom fanúšikovi túžbu vlastniť váš výrobok. Najlepšie okamžite.

Ak neviete o čom máte na sociálnych sieťach písať tak, aby sa z fanúšika stal zákazník, odpoveď nájdete v Kalendári sociálnych sietí >>>

Verím, že vás moje rady povzbudili k usporiadaniu súťaže. A určite sa potešia aj vaši fanúšikovia.

Petra Rusnáková - Som handmade tvorca
Už 6 rokov vám pomáham predávať vaše výrobky
Prečo to robím a ako to celé začalo? Prečítajte si tu >>>

Píšem pre vás elektronické knihy, konzultujem a radím vám vo vašom podnikaní. Všetky moje produkty a služby nájdete tu >>>

Napísať mi môžete na petra@somhandmadetvorca.sk

Všetky informácie a novinky nájdete na Facebooku >>>

Svoje výrobky môžete bezplatne propagovať v našej Facebook skupine >>>

Sledujte ma na Instagrame >>>
Komentáre