Ako sa pripraviť na najdôležitejšiu sezónu roka

Blížia sa najdôležitejšie mesiace v roku. Od septembra do decembra sa bude výnimočne dariť predaju všetkých handmade výrobkov. Ľudia budú nakupovať darčeky aj dekorácie. Budú tiež hľadať informácie ako si ich vyrobiť vlastnoručne. A preto budú vypredané aj všetky tvorivé kurzy.

Využite svoju šancu a dobre sa na najbližšie mesiace pripravte. Podobná príležitosť príde zasa až o rok. 

Ako vždy aj teraz som uvažovala ako vám pri príprave pomôcť. A tak vznikol tento článok s najdôležitejšími tipmi.

Najskôr sa zamyslite

V čom sú vaše nedostatky pri predaji alebo propagácií? Na čo stále nemáte čas, ale viete, že je potrebné to zmeniť, upraviť, doplniť? Lepšie fotky, popis produktov, napísať príbeh…

Máte ešte 2 týždne. Pustite sa do toho dnes. Nie zajtra! Od septembra určite mať priestor nebudete.

Ak neviete kde robíte chyby, pomôžem vám to zistiť. Kliknite sem >>>

Pripravte svoje sociálne siete

Sociálne siete (Facebook, Instagram…) sú základom komunikácie dnešnej doby. A najbližších pár mesiacov sa to určite nezmení. Práve naopak ľudia trávia s mobilným telefónom v ruke stále viac času.

A preto dodržujte pravidlo: Buďte tam, kde sú vaši zákazníci. Tam ich môžete osloviť. Ukázať svoju ponuku a predať výrobky.

Skontrolujte si:

1. Vie zákazník kto ste a čo vyrábate keď príde na váš Facebook / Instagram?

  • mali by ste mať vyplnené všetky informácie na Facebooku,
  • zverejnený podrobnejší príbeh na Facebooku (tam je na neho pripravené miesto). Ak neviete ako napísať príbeh návod nájdete tu >>>
  • bio / životopis na Instagrame môže mať maximálne 150 znakov. Nie je to veľa, ale ak je vyplnený správne, zmestí sa do neho všetko. Podrobný návod na Instagram aj na vyplnenie Instagram profilu nájdete v mojom e-booku >>>

2. Ako a kde má nakúpiť? Kde nájde kompletnú ponuku?

Kam smeruje odkaz vo vašom Instagram profile? Ak to nie je na váš eshop alebo obchodík na handmade portáli, kde je možné hneď nakupovať, rýchlo to zmeňte.

Rovnako to platí pre Facebook informácie a každý váš status.

Ak zákazník nevie akým spôsobom má nakúpiť alebo si tieto informácie musí vyhľadávať, väčšinou odíde.

Ak svoju kompletnú ponuku a ceny nezverejňujete, pretože svoju tvorbu nemáte legalizovanú, je správny čas to vyriešiť. Presný postup aj odpovede na všetky otázky nájdete v mojom e-booku >>>

3. Pravidelnosť a správny čas

O pravidelnom uverejňovaní príspevkov v správnom čase som písala už niekoľkokrát, ale zopakujem to znova.

Pridávanie príspevkov v správnom čase je dôležité aj pre Instagram A Facebook algoritmus. ⁣Čím viac like a komentárov dostanete, tým väčšiemu počtu vašich fanúšikov Instagram a Facebook váš príspevok ukáže. Dôvod je ten, že si myslí, že keď sa páči jednému bude sa páčiť aj ostatným.⁣

Ako zistíte kedy je ten správny čas?

Úplne jednoducho. Presné časy aj dni nájdete v štatistikách svojho Instagram profilu (Váš profil, vpravo hore 3 čiarky, Štatistiky, Publikum). Na Facebooku v štatistikách svojej Fan page. ⁣

Ušetrite si čas na výrobu

Ak vám má komunikácia na sociálnych sieťach prinášať ovocie, potrebuje čas. Aspoň niekoľko chvíľ denne.

Áno viem, že pri výrobe a všetkých povinnostiach je niekedy problém vymyslieť o čom každý deň písať. Ale aj na to mám pre vás riešenie 🙂

Vytvorila som pre vás 365 návrhov príspevkov na sociálne siete (Facebook, Instagram…) usporiadané do ročného kalendára. Od augusta 2020 do júla 2021.

Už nemusíte rozmýšľať o čom dnes napíšete príspevok, natočíte príbeh alebo video. Jednoducho sa pozriete do kalendára a je to. Kliknite sem >>>

Facebook skupiny sú vám k dispozícií

Nielen vaša Facebook Fan page je vhodná na predaj, ale aj Facebook skupiny. Budúci zákazníci v nich trávia stále viac času. Vyberte si top 5 a pravidelne sa v nich prezentujte.

Základné pravidlá pridávania príspevkov

  • Môžete propagovať jeden produkt alebo celkovo vašu značku. 
  • Vyberte kvalitnú fotografiu, z ktorej bude hneď jasné čo ponúkate. 
  • Ak budete propagovať jeden produkt, do popisu nezabudnite uviesť všetky dôležité vlastnosti produktu. Tiež cenu, platby, ktoré prijímate (bankový prevod/dobierka…) spôsob doručenia aj cenu za doručenie. 
  • Odkaz by mal smerovať priamo na miesto, kde si zákazník môže váš produkt hneď kúpiť. Obchod na handmade portáli, váš eshop. Ak ani jedno z toho nemáte, nezabudnite napísať akým spôsobom si je možné produkt objednať (napísať vám správu na Facebook/ emailom /telefonicky…). 
  • Ak budete propagovať celú značku, odkaz smerujte na miesto, kde je možné si pozrieť celú ponuku – obchod na handmade portáli, váš eshop.

Čo môžete vo Facebook skupine urobiť navyše?

Nechať svoj príspevok zvýrazniť úplne hore. Uvidia ho všetci členovia a vaše šance na predaj sa neporovnateľne zvýšia.

Zvýraznenie v skupine Som handmade tvorca objednávajte tu >>> Termíny na najbližšie mesiace sa rýchlo míňajú.

Vyberte top produkt

Ak je ponuka vašich výrobkov široká, nie je možné propagovať úplne všetko. Vyberte si top produkt alebo produkty týchto Vianoc a na ne sa zamerajte.

Propagujte ich, napíšte o nich článok, natočte video… nech je ich vidieť všade.

Ako top produkty vybrať?

  1. Váš všeobecne najpredávanejší výrobok.
  2. Najpredávanejší výrobok minulých Vianoc.
  3. To, čo tento rok každý chce. Ja vám bohužiaľ nepoviem čo to je 🙂 Záleží to cieľovej skupiny, na ktorú sa zameriavate.

Myslite na praktické detaily

  • Nakúpte dostatok materiálu na výrobu skladom. Ak ho viete nakúpiť teraz za lepšiu cenu, tak neváhajte. Ušetríte a zostane vám viac času na tvorenie a balenie potom.
  • Zabezpečte si baliaci materiál (obálky, papiere, pásky, štítky…). Baliaci materiál kúpite lacnejšie vo väčšom množstve v takmer každom eshope.
  • Zarezervujete si pomoc. Väčšine tvorcov pomáha v predvianočnom období s administratívou, balením, chodením na poštu niektorý z rodinných príslušníkov. Ak takého doma nemáte, hľadajte brigádnika v širšom okolí alebo na inzerát.

Váš čas a dôležité dátumy

Tvorcovia, ktorí sa na vianočné výrobky a dekorácie zameriavajú, začínajú vyrábať a predávať už na konci leta.

Ste to aj vy? Prípadne to chcete tento rok vyskúšať? Ak áno odpovedzte si na nasledujúce otázky:

  • Koľko času viete mesačne / týždenne venovať výrobe? Ak nebudete mať pomoc nezabudnite si vyhradiť čas na administratívu, odpisovanie na správy, balenie, poštu, kuriéra…

Prečo je to dôležité? Aby ste vedeli koľko objednávok môžete prijať. A dodať v požadovanom termíne ( do Vianoc alebo skôr ).

  • Koľko času vám zaberie výroba na mieru?
  • Kedy najneskôr viete prijať objednávku aby ste tovar stihla vyrobiť, zabaliť a odoslať?

O týchto termínoch informujte aj svojich zákazníkov. Zopakujte im ich v pravidelných intervaloch niekoľkokrát.

Vyzvite svojich zákazníkov aj k skorému objednávaniu. Vďaka skorším objednávkam budú Vianoce zaručené aj u vás doma 🙂

Pred Vianocami predáte takmer všetko

Áno niekedy je to naozaj tak. Pred Vianocami sa väčšinou predá aj to, čo by v bežné dni človek nekúpil. Využite to a ponúknite svojim zákazníkom aj tovar, ktorý máte skladom.

Samozrejme nehovorím o veľkonočných dekoráciách a podobne. Ale o výrobku, ktorý niekoho poteší ako darček.

Zmena k lepšiemu nenastane, ak niečo nezmeníte vy

Som rada, že ste sa dostali až na koniec článku. Ale samotné prečítanie bohužiaľ nestačí. Teraz je čas moje rady uviesť do praxe.

K dispozícií sú vám desiatky článkov, ktoré pravidelne aktualizujem. Moje elektronické knihy a kalendár pomohli už tisícom handmade tvorcov a remeselníkov.

Je to len na vás či využijete nadchádzajúce mesiace vo svoj prospech. Ja vám budem na diaľku držať palce 🙂

Petra Rusnáková - Som handmade tvorca
Už 5 rokov vám pomáham predávať vaše výrobky
Prečo to robím a ako to celé začalo? Prečítajte si tu >>>

Píšem pre vás elektronické knihy, konzultujem a radím vám vo vašom podnikaní. Všetky moje produkty a služby nájdete tu >>>

Napísať mi môžete na petra@somhandmadetvorca.sk

Všetky informácie a novinky nájdete na Facebooku >>>

Svoje výrobky môžete bezplatne propagovať v našej Facebook skupine >>>

Sledujte ma na Instagrame >>>
Komentáre