10 najčastejších chýb na Instagrame

Minulý mesiac som na mojom Instagrame pripravila 30 dňovú výzvu. Každý deň sa do nej prihlásilo niekoľko desiatok z vás, a tak som za toto obdobie navštívila stovky Instagram profilov.

Všimla som si niekoľko pravidelne sa opakujúcich chýb. Preto som vám ich v dnešnom článku spísala. Nerobíte ich aj vy?

1. Na propagáciu používate súkromný účet

Na propagáciu svojich výrobkov nepoužívajte súkromný účet, pretože sa oberiete o množstvo potenciálnych zákazníkov a vašu komunikáciu uvidí len obmedzený počet ľudí. Nechajte si nastavený verejný účet.

Ak chcete uverejňovať osobné fotografie, vytvorte si samostatný profil, ktorý bude prístupný len pre rodinu a priateľov.

2. Nič nehovoriaca profilová fotografia

Na profilovej fotografii by ste mali byť vy, vaše logo alebo najkrajší výrobok. Zvieratká, prírodu, deti a veci, ktoré s vašou tvorbou nesúvisia, tam nepatria.

Profilová fotografia by mala byť rovnaká ako na vašej facebookovej fan page, handmade portáli…

3. Rozdielny názov profilu

Ako názov profilu si zvoľte svoju značku, prípadne vlastné meno, ak tvoríte pod ním. Určite si nevymýšľajte úplne nový názov.

Rovnako ako fotografia, aj názov by mal byť všade rovnaký.

4. Prázdny alebo nesprávne napísaný životopis

Životopis/bio si prečíta každý, kto navštívi váš profil. Ľudia sa z neho dozvedia, kto ste, čo vyrábate, kde si môžu vaše výrobky kúpiť. Nikdy nenechávajte životopis prázdny.

Cieľom vášho instagramového profilu je prezentácia a predaj výrobkov. Do životopisu nepatria informácie, ktoré s vašou tvorbou nijako nesúvisia.

Ako napísať životopis správne sa dozviete v novom e-booku >>>

5. Komunikujete všetko

Prezentácia vašich výrobkov, cvičenie jogy, rady pre iné mamičky na materskej a k tomu nové recepty…. Áno, videla som mnoho profilov, ktoré sa snažili komunikovať niekoľko tém naraz.

Ak je to váš osobný profil, ktorý máte pre radosť, je to v poriadku. Ak sa však chcete svojou tvorbou živiť, nemiešajte ho s inou témou. Výnimočná osobná fotografia raz za čas je v poriadku, ale hlavná téma profilu musí byť zachovaná.

6. Uverejňujete príspevky bez popisu

Fotografia alebo video povedia veľa, ale na zodpovedanie otázok či budovanie vzťahu nestačia.

Napríklad uverejníte fotografiu nového výrobku, ale z fotografie nie je vidieť, či je to výrobok na predaj alebo je už predaný. Alebo či ste ho vyrobili vy. Z akého materiálu je vyrobený? Aké má rozmery? Kde sa dá kúpiť…

Odpovedzte zákazníkovi na všetky otázky a potom bude pripravený na kúpu. 

7. Nepoužívate žiadne hashtagy

Hashtagy pomáhajú rozšíriť vašu fotografiu alebo video do sveta. Bez ich použitia ju uvidí len časť vašich sledovateľov.

Aké hashtagy si vybrať a ako ich používať? Odpoveď nájdete tu >>>

8. Komunikujte v cudzom jazyku

Predávate výrobky iba na Slovensko, ale komunikujte v angličtine a používate anglické hashtagy. Ak príde na váš profil anglicky hovoriaci zákazník, bude vám rozumieť. Ale kde a ako si váš výrobok kúpi? Vaša snaha bola v tomto prípade zbytočná.

Vždy komunikujte jazykom svojej cieľovej skupiny. A používajte hashtagy, ktoré používajú vaši zákazníci.

Ak predávate iba na Slovensko. Komunikujte v slovečine, používajte slovenské hashtagy a link smerujte na slovenský handmade portál alebo vlastný eshop.

Ak predávate do zahraničia komunikujte v angličtine, používajte anglické hashtagy a link musí smerovať na zahraničný handmade portál alebo eshop v angličtine.

9. Link v bio nesmeruje na miesto predaja

Proces predaja musíte zákazníkovi čo najviac uľahčiť. Páči sa mu váš výrobok, klikne na link v bio a priamo si ho môže kúpiť. To je ideálny stav.

Ak sa však z Instagramu preklikne napríklad na Facebook, je to len ďalšia sociálna sieť. Potom musí pohľadať vašu webovú stránku alebo obchodík na handmade portáli a napísať vám. A to je už dlhý proces, kedy môže stratiť záujem alebo ho zaujme niečo iné.

10. Link smeruje na miesto predaja, ale nefunguje mobilná verzia

Instagram je mobilná aplikácia, čo znamená, že ak niekto klikne na link vo vašom profile, na 99 % to bude z mobilného telefónu.

Ak nebude výsledná webová stránka v mobilnej verzii, vášho fanúšika určite nepotešíte. A nákupu sa v tej chvíli určite nedočkáte.

Chcete o Instagrame vedieť viac? Nový e-book Instagram pre handmade tvorcov je na svete. Kompletný sprievodca od založenia účtu až po nastavenie reklamy. Objednávku a všetky informácie tu > > >

Petra Rusnáková - Som handmade tvorca
Milujem handmade tvorbu, fascinuje ma online marketing. A všetko robím s úsmevom na tvári.
Som autorkou ebooku Zarábajte online predajom handmade výrobkov >>> a ebooku zdarma 10 tipov, kde na internete predávať svoje handmade výrobky >>> vďaka ktorým sa handmade tvorcom darí úspešne predávať ich výrobky na internete.
Viac o mne sa dozviete tu >>>

Napísať mi môžete na petra@somhandmadetvorca.sk

Všetky informácie a novinky nájdete na facebooku >>>

Svoje výrobky môžete bezplatne propagovať v našej facebook skupine >>>
Sledujte ma na Instagrame >>>
Komentáre