Jednou z najväčších výziev, ktorej pri predaji vašich výrobkov budete čeliť, je zviditeľnenie sa na sociálnych sieťach. Instagram by ste určite mali zaradiť do zoznamu sociálnych sietí, kde propagujete svoje výrobky.
Nie je len o zverejňovaní fotografií a videí. Je to komplexná platforma, ktorá vám môže priniesť sledovateľov, ale hlavne zákazníkov. Ako to dosiahnuť? Ako sa stať úspešným na Instagrame?
Algoritmus je súbor pravidiel, ktoré určujú ako a kedy sa vaše príspevky zobrazujú sledovateľom aj tým, ktorí o vás ešte nikdy nepočuli.
Rozumieť Instagramovému algoritmu je kľúčové. Instagramový algoritmus nie je len súbor komplikovaných kódov a pravidiel, je to srdce tejto sociálnej siete.
Prečo je to tak dôležité? Ak algoritmus vyhodnotí váš príspevok ako nezaujímavý, nikto ho neuvidí a potom neprídu ani objednávky.
Hlavným cieľom Instagramu je udržať ľudí v aplikácii čo najdlhšie, aby im mohol ukázať viac reklám. Preto Instagram podporuje profily, ktoré pridávajú kvalitný a zaujímavý obsah.
Keď budete pridávať kvalitné a zaujímavé príspevky, videá, príbehy, Instagram bude vaše príspevky ukazovať ďalším. A vaša popularita bude rásť.
58 % používateľov Instagramu tvrdí, že sa viac zaujímajú o značku po tom, čo ju videli v príbehu. Sú aj vaše príbehy pre ľudí zaujímavé?
Toto sú základné tipy, ako zlepšiť spoluprácu s Instagram algoritmom.
V mojom e-booku Instagram pre handmade tvorcov sa Instagram algoritmu venujem podrobne. Ak vás táto téma zaujíma, kliknite sem >>>
Hashtagy sú kľúčové slová, ktoré opisujú, čo sa nachádza na fotkách alebo vo videách. Hashtag je toto znamienko (#) v kombinácii so slovom alebo s frázou. Správne používanie hashtagov môže zvýšiť vašu viditeľnosť a prilákať viac sledovateľov.
Stiahnite si zaDARmo zoznam 400+ handmade hashtagov tu >>>
Aj keď Instagram ponúka nespočetné príležitosti pre rast a viditeľnosť, existuje aj niekoľko pascí, do ktorých môžete ľahko spadnúť. Pozrieme na najčastejšie chyby, ktorých by ste sa mali vyvarovať.
Jednou z najčastejších chýb je nejasný alebo nekompletný profil. Váš profil je vašou vizitkou na Instagrame, a preto by mal byť jasný, stručný a informatívny.
Prezentácia vašich výrobkov, cvičenie jogy, rady pre iné mamičky na materskej a k tomu nové recepty…. Ak je to váš osobný profil, ktorý máte pre radosť, je to v poriadku. Ak sa však chcete svojou tvorbou živiť, nemiešajte ho s inou témou. Výnimočná osobná fotografia raz za čas je v poriadku, ale hlavná téma profilu musí byť zachovaná.
Keď niekto navštívi váš profil, ako prvé uvidí profilovú fotografiu a životopis. Najideálnejšie je, aby ste na profilovej fotografii boli vy alebo vaše logo. Ak použijete svoju fotografiu, mala by vždy byť vidieť tvár. Pre budúcich fanúšikov to bude osobnejšie a dôveryhodnejšie.
Zo životopisu by malo byť všetkým hneď jasné, kto ste, aké produkty vyrábate, prečo by vás mali sledovať – stať sa vašimi fanúšikmi. A čo majú teraz urobiť – výzva na akciu.
Instagram je sociálna sieť, a preto je dôležitá interakcia s vašimi sledovateľmi. Ignorovanie komentárov alebo neodpovedanie na správy môže viesť k strate sledovateľov.
Ukážte fanúšikom, kto ste. Budovanie vzájomného vzťahu pôjde neporovnateľne rýchlejšie. Najpopulárnejšie fotografie sú tie, z ktorých je cítiť autenticitu a prirodzenosť.
Koľko srdiečok môžete denne rozdať? Maximálne 120 za hodinu alebo 500 denne. Koľkým ľuďom môžete poslať správu? Maximálne 50 denne. Koľko komentárov môžete denne napísať? Maximálne 200.
Pravidelnosť je kľúčová. Iba veľmi malé percento ľudí nakúpi vaše výrobky hneď potom, ako ich uvidí na sociálnych sieťach prvýkrát. Väčšina zákazníkov vám pred prvým nákupom musí začať dôverovať. Niekoho budete presviedčať týždeň, iného mesiac.
Sú aj zákazníci a zákazníčky, ktoré nakúpia až po roku a neskôr, odkedy začali sledovať vaše sociálne siete alebo videli fotografiu vášho výrobku. Toto správanie je podvedomé a často si ho neuvedomujú ani
zákazníci. Aby ste dostali šancu na budovanie dôvery a presvedčenie, že vy ste tá správna značka a vaše výrobky sú naozaj tak kvalitné, musíte byť s človekom v pravidelnom kontakte.
Pravidelne ukazujete výrobky, zákulisie, vysvetľujete výhody a zverejňujete referencie až postupne človeka presvedčíte a uskutoční nákup.
44 % ľudí využíva Instagram na nákupy raz týždenne. Nakupujú aj u vás?
Instagram ponúka rôzne nástroje na sledovanie vašej výkonnosti. Ignorovanie týchto dát je veľkou chybou, pretože vám môžu poskytnúť cenné informácie o tom, čo funguje a čo nie.
Z vlastných skúseností vám môžem potvrdiť, že úspech na Instagrame je dosiahnuteľný pre každého. Stačí mať správne informácie a návody.
Chcete vedieť viac? Neváhajte a pozrite sa na môj e-book Instagram pre handmade tvorcov. Nájdete v ňom podrobné informácie, praktické tipy a návody, ako využiť silu Instagramu pre predaj vašich výrobkov. Kliknite sem >>>