Popularita Instagramu neklesá. Práve naopak. Instagram je aj medzi handmade tvorcami stále populárnejší. Ale rovnako ako so všetkým, aby ste na ňom dosiahli úspech, musíte ho vedieť používať.
Dnes som pre vám pripravila výber špeciálnych tipov, ktoré vám v úspechu na Instagrame pomôžu.
Máte pocit, že vaše príspevky majú málo srdiečok a komentárov? Neviete čo robíte zle? Možno ich iba pridávate v nesprávnom čase, keď vaši fanúšikovia nie sú online.
Denne pribudnú na Instagrame stovky tisíc príspevkov. Priemerne sledujeme cca 1000 profilov. Predstavte si, že pridáte príspevok, ale vaši fanúšikovia v tej chvíli nie sú na Instagrame.
Tak sa váš príspevok posunie postupne nižšie a nižšie a nižšie. Keď vaši fanúšikovia na Instagram o pár hodín prídu, ako prvé sa im zobrazia iné príspevky a o tom vašom ani nevedia
Preto je veľmi dôležité aby ste svoje fotografie / videá / príbehy pridávali v čase keď sú vaši fanúšikovia na Instagrame.
Pridávanie príspevkov v správnom čase je dôležité aj pre Instagram algoritmus. Čím viac like a komentárov dostanete, tým viacerým vašim fanúšikom Instagram príspevok ukáže. Dôvod je ten, že si myslí, že keď sa páči jednému bude sa páčiť aj ostatným.
Úplne jednoducho. Presné časy aj dni nájdete v štatistikách svojho profilu (Váš profil, vpravo hore 3 čiarky, Štatistiky, Publikum).
Keď ste si už s fotografiou / videom dali toľko práce, bola by veľká škoda ak by ho skoro nikto nevidel.
Mnoho z vás používa anglické hashtagy. Zamysleli ste sa čo sa stane keď ho použijete?
Na váš profil príde niekto kto hovorí anglicky a v najlepšom prípade si
chce kúpiť váš produkt.
Máte popis príspevkov v angličtine? Keď klikne na odkaz vo vašom bio, dostane sa na eshop alebo handmade portál v angličtine s možnosťou poslať váš výrobok do celého sveta? Viete mu anglicky odpovedať na správu, ktorú vám prípadne pošle?
Ak ste odpovedali nie, tak používanie anglických hashtagov je pre vás zbytočné.
Ak je vaša cieľová skupina na Slovensku prípadne v Čechách, píšete príspevky v slovenčine a máte slovenský eshop / handmade portál, tak si od vás zahraničný návštevník nič nekúpi.
Používajte slovenské/české hashtagy alebo anglické hashtagy so slovenským významom, ktoré sledujú Slováci ( #madeinslovakia #slovakhandmade #czechmade a pod.)
Druhým dôvodom je, že všeobecné anglické hashtagy majú milióny použití. A každú sekundu ich použijú stovky – tisíce ľudí. Preto váš príspevok pod týmto hashtagom rýchlo klesne dole. A to je potom zbytočne použitý hashtag.
Používajte hashtagy, kde máte šancu, že si vás všimnú. A tie s miliónmi použití to nie sú.
Zoznam 50 najlepších handmade hashtagov pre váš úspech na Instagrame.
Teraz keď v rámci podpory zdieľam vaše príspevky na mojom profile, navštevujem vaše profily častejšie ako predtým. Ku každému príspevku sa snažím napísať pár viet o produkte aj výrobcovi.
Ale pri väčšej časti z vás som s tým mala naozaj problém. Nič nehovoriace informácie v bio – v životopise. Popis k fotografií mi tiež často nepomohol.
A tak som pátrala ďalej. Váš Facebook časť Informácie, príspevky. Ak bol, tak odkaz, tak obchodík na handmade portál, web stránka… tam som hľadala váš príbeh alebo sekciu O nás.
Veľakrát sa mi bohužiaľ stalo, že ani moje pátranie nepomohlo. Nedozvedela som sa čo vlastne vyrábate. Kto ste. Za koľko svoje výrobky predávate. Kde nájdem kompletnú ponuku…
A teraz si predstavte, že by som bola zákazník, ktorého zaujme výrobok na fotografií. Myslíte si, že zákazníci budú takto pátrať? Odpoveď je u 99% NIE!
Pretože aj keď budú ochotní na niekoľko kliknutí, medzitým ich zaujme fotografia, popis alebo reklama iného predajcu. A hlavne, čím viac kliknutí musí zákazník urobiť, tým viac jeho záujem klesá.
Ak ste si teraz pomysleli, že veď vám napíše správu. Tak aj to je omyl.
Ochotu napísať správu s vypýtaním si bližšej informácie má ešte menej zákazníkov ako tých, čo sú ochotní vyhľadávať.
Preto čo najskôr skontrolujte svoj profil, popis k fotografiám,
odkaz… očami cudzinca. V opačnom prípade sa oberáte o budúcich zákazníkov.
Väčšinou je možné vašu komunikáciu rozdeliť do 2 kategórií:
Vaše príspevky majú vždy predajný charakter. Fotografia, popis a cena produktu. Vyrobíte produkt a dáte to zákazníkovi vedieť.
Vo vašich príspevkoch priamo nepredávate. Ukazujete zákulisie tvorby, predstavujete svoj handmade svet a záleží vám na osvete či vzdelávaní fanúšikov.
Bohužiaľ ani jedna. Ak je vaša komunikácia čisto predajná, s fanúšikmi si nebudujete vzťah. Časom ich vaše jednostranné príspevky prestanú baviť a keď nie sú pripravení na kúpu, ani nič nezarobíte.
Naopak v druhej možnosti budete mať s fanúšikmi vybudovaný vzťah. Vaše príspevky ich budú zaujímať pretože sa vždy niečo nové a zaujímavé dozvedia. Ale keď im svoj tovar nebudete ponúkať, vaše predaje budú menšie ako by ste očakávali.
Aká je správna možnosť? Kombinácia obidvoch tipov. Ak sa chcete predaju venovať dlhodobo, bez budovania vzťahov s fanúšikmi to nepôjde. A naopak bez predaja nezarobíte.
Úspech vám zaručí striedanie nepredajných a predajných príspevkov.
Už nemusíte rozmýšľať, čo dnes napíšete alebo o čom natočíte príbeh či video. Stačí sa pozrieť do kalendára a je to.
365 návrhov príspevkov pre sociálne siete ( Facebook, Instagram…). Jeden na každý deň v roku.
Tento tip je veľmi jednoduchý, ale rýchlo vám môže priniesť zvýšenie počtu vašich sledovateľov.
Zdieľajte svoj Instagram profil na všetkých kanáloch. Začnite svojou Facebook Fan page. A pokračujte ďalšími sociálnymi sieťami, ak ich používate. Pridajte si ho do emailového podpisu, na vizitky… Upozornite na neho svojich zákazníkov pri komunikácií s nimi.
Dôvod prečo je tento spôsob efektívny je ten, že na každej sociálnej sieti vás sleduje iná skupinka ľudí. Isté percento sa samozrejme prelína, ale nie všetci . A keď vás už poznajú a dôverujú vám na Facebooku, budú sa o vás zaujímať aj na Instagrame.
Pozor dôležité je aby ste na svojich sociálnych sieťach zdieľali odlišný obsah aspoň na 80%. Pretože ak budete dávať úplne rovnaké fotografie aj popisy, človek nebude mať dôvod sledovať vás na viacerých miestach.
Úsmev, úsmev a ešte raz úsmev. Hlavne žiadny negativizmus, sťažnosti a hnev.
Každý jeden riadok, ktorý napíšete, každú fotografiu, ktorú uverejníte si vaši zákazníci podvedome spájajú s vašou značkou. A nechcete predsa aby s ňou mali spojené negatívne pocity.
Samozrejme každého z nás občas niekto alebo niečo nahnevá. Ale takéto informácie nepatria na profil vašej značky. Keď chcete niekomu porozprávať o nepríjemnom zážitku, radšej pozvite kamarátku na kávu. Na váš firemný profil nepatria ani politické názory. Nech už sú akékoľvek.
Úlohou vašich výrobkov je aby robili ľudom radosť. Aby im vyčarili úsmev na tvári. Hračky potešili detské srdiečko a bytové doplnky skrášlili bývanie. Myslite na to vždy keď budete písať nový status alebo stáť pred objektívom fotoaparátu.
Napísala som pre vás e-book Instagram pre handmade tvorcov.
Nájdete v ňom podrobný návod krok za krokom. A množstvo tipov a rád pre začiatočníkov aj pokročilých.