Novinky na Instagrame. Nájdete ich aj vo vašom profile.

Instagram pravidelne prináša novinky a zmeny používania. Bežný užívateľ si ich často ani nevšimne, no teraz je zmena výrazná a zasiahne bežné, firemné aj účty tvorcov.

V dnešnom článku som pre vás všetky novinky spísala. Ak ich na vašom profile Instagram ešte nezaviedol, budete na nich pripravená dopredu.

Zmena rozloženia hlavných používateľských tlačidiel

Používateľské tlačidlá domov, hľadať, pridanie nového príspevku, zoznam notifikácií a váš účet ste doteraz našli v dolnej časti aplikácie.

Tento pohľad určite poznáte:

Mnohí ho vo svojom účte už ale neuvidíte. Dnes dolná lišta vyzerá takto:

Čo a prečo sa zmenilo?

Tlačidlo pridania nového príspevku nahradila ikona Reels – Filmový pás.

Reels sú krátke videá s dĺžkou do 15 sekúnd. Môžete ich spestriť hudbou a rôznymi efektami. Napríklad zmena rýchlosti videa, časovače, efekty rozšírenej reality a pod.

Instagram momentálne na Reels svoju pozornosť zameriava. A rovnako Reels videá dáva do pozornosti aj užívateľom. Aký je dôvod? Stále sa zvyšujúca popularita sociálnej siete Tik Tok, ktorá funguje rovnako na princípe krátkych zábavných videí. A Instagram sa snaží pomocou Reels Tik Toku konkurovať.

Preto Ikonu Reels nájdete priamo medzi doteraz najpoužívanejšími tlačidlami.

Tlačidlo zoznam notifikácií (srdiečko) nahradilo nakupovanie

Ak ste boli doteraz zvyknutí po príchode na Instagram automaticky stlačiť srdiečko a pozrieť si aktivitu vo vašom účte, teraz sa na tomto mieste dostanete do časti Nakupovanie.

Ak ste ešte Nakupovanie na Instagrame nezachytili, ako predajcovia fyzických produktov, by ste sa o neho mali začať určite zaujímať.

Priamo v príspevkoch na Instagrame môžete označovať svoje produkty a zákazník sa jedným kliknutím dostane k možnosti si výrobok hneď zakúpiť.

Ako aktivovať Nakupovanie aj pre vaše výrobky?

1. Musíte mať Firemný účet na Instagrame prepojený so svojou Fan page na Facebooku.

2. Vo svojom Facebook Business Manager v časti Nastavenia (Settings) – Katalógy (Catalogs) vytvoríte pre svoj Instagramový účet katalóg.

3. Do katalógu nahráte svoje fyzické produkty.

4. Pri pridávaní nového príspevku na Instagram vyberiete produkt zo svojho predpripraveného katalógu. A zákazník môže hneď kliknúť a nakupovať.

Čo bude teraz nasledovať?

Instagram už dlhšie pracuje na vývoji služby Facebook Pay. Vďaka nej budú môcť zákazníci vaše výrobky na Instagrame nielen nakupovať, ale aj priamo zaplatiť. Takže pri nákupe nebudú musieť Instagram vôbec opustiť.

Nákup bude rýchlejší, pre zákazníka pohodlnejší. A Instagram sa bude tešiť, že na ňom budú užívatelia tráviť ešte viac času. Takže im môže ukázať viac reklamy.

A kde sú zvyšné tlačidlá?

Tlačidlo zoznam notifikácií (srdiečko) a pridanie nového príspevku (plus) sa presunuli úplne hore na pravú stranu vedľa tlačidla Správy.

Novinku nájdete aj na mojom Instagram profile @Som_handmade_tvorca. Spolu so slovenskými tvorcami sme si pre vás pripravili súťaže o krásne handmade ceny. Zapojte sa.

Ak si chcete urobiť reklamu a usporiadať cez môj profil súťaž aj vy, napíšte mi správu na Instagrame alebo email.

Pridanie nového príspevku (tlačidlo plus)

Instagram zmenil aj spôsob pridávania nového obsahu. Keď ste v minulosti stlačili tlačidlo plus automaticky ste sa dostali do svojej Galérie v telefóne. Následne ste si vybrali fotografiu/ fotografie či video.

Dnes keď kliknite na plus, už v hornej časti aplikácie, máte oveľa viac možností:

Pridáte klasický príspevok do svojho profilu. Ale aj príbeh, výber príbehov nové video do IGTV aj Reels – Filmový pás.

Novinka, s ktorou ste sa pravdepodobne ešte nestretli je Sprievodca, ktorého vám predstavím nižšie.

Výhodou tejto zmeny je, že čokoľvek na Instagram pridávate, urobíte tak jednoducho na jednom mieste.

Instagram Guides – Sprievodca

Ďalšou novinkou, ktorú si pre nás Instagram pripravil je formát Guides. Po slovensky by ste to asi najľahšie preložili ako Sprievodca.

Umožňuje vám z vašich alebo uložených príspevkov iného profilu, vytvoriť sériu v jednej téme.

Napríklad vytvoríte sériu svojich príspevkov s výrobkami vhodnými na Vianoce. Alebo ak vyrábate kozmetiku, výrobkami vhodnými pre suchú pleť. K výberu môžete pridať komentár a ďalšie tipy.

Je to ďalšia forma ako môžete svojich zákazníkov nenásilnou formou vzdelávať o svojich produktoch a budovať si s nimi tak potrebný vzťah.

Guides má ikonu knihy. Ak ste ju vo svojom profile ešte nenašli, časom určite pribudne.

Ako sa vám novinky páčia? Vidíte ich už vo svojom profile?

Ak je pre vás Instagram stále veľkou neznámou, ja vás s ním pracovať naučím. Všetko od začiatku a podrobne vysvetľujem vo svojom e-booku Instagram pre handmade tvorcov. Nájdete ho tu >>>

Alebo sa môžeme vidieť a počuť online na individuálnej konzultácií >>>

Petra Rusnáková - Som handmade tvorca
Už 9 rokov vám pomáham predávať vaše výrobky
Prečo to robím a ako to celé začalo? Prečítajte si tu >>>

Píšem pre vás elektronické knihy, konzultujem a radím vám vo vašom podnikaní. Všetky moje produkty a služby nájdete tu >>>

Napísať mi môžete na petra@somhandmadetvorca.sk

Všetky informácie a novinky nájdete na Facebooku >>>

Svoje výrobky môžete bezplatne propagovať v našej Facebook skupine >>>

Sledujte ma na Instagrame >>>
Komentáre