Súťaže na sociálnych sieťach sú veľmi dobrým nástrojom na upevňovanie vzťahu s fanúšikmi a tiež získavanie nových. A preto som vám dnes spísala niekoľko základných pravidiel, aby aj vaše súťaže boli úspešné.
Veľmi dôležitá informácia hneď na začiatok: Facebook a Instagram majú rozdielne pravidlá súťaží.
Veľkou výhodou súťaží na Instagrame je to, že ešte nemajú také prísne pravidlá ako na Facebooku. To znamená, že pre zapojenie sa môžete požadovať like príspevku, sledovanie aj označovanie priateľa.
Čo je na Facebooku už dlhodobo zakázané.
Výbornou príležitosťou je napríklad keď dosiahnete nejaký míľnik v počte sledovateľov. Keď oslavujete vy alebo sa blíži sviatok. Alebo sa chcete súťažou fanúšikom poďakovať.
Je samozrejmé, že jedným z dôvodov prečo súťaž usporadúvate je záujem
o nových fanúšikov. Aby sa tak stalo, musíte dodržať jedno pravidlo.
Ako cenu do súťaže vždy darujte váš výrobok. Potom sa zapoja ľudia, ktorým sa vaša tvorba páči. A je tiež vyššia pravdepodobnosť, že si v budúcnosti od vás niečo zakúpia.
Aj keď dodržíte vyššie uvedené pravidlo, vždy po súťaži vám istá časť sledovateľov ubudne. Určite si to neberte osobne. Je to jednoducho štatistika.
Chcete predsa fanúšikom urobiť radosť a nie ich zahltiť podmienkami.
Ak ponúkate jednu výhru, nepožadujte na Instagrame viac ako označenie jedného priateľa.
Ak chcete aby jeden človek označil viacero priateľov, radšej povoľte viacnásobné zapojenie sa do súťaže.
Čím jednoduchšie pravidlá, tým viac ľudí sa zapojí.
Určite transparentne. Vyhnete sa tak pochybnostiam a nedôvere zo strany fanúšikov. V ponuke svojho Google Play alebo App Store nájdete množstvo aplikácií na žrebovanie s verziou zadarmo. Väčšinou viete záznam zo žrebovania zdieľať do príbehu a výhercu označiť.
Ja na Instagram žrebovanie už dlhodobo využívam aplikáciu Lukky. Má aj verziu zadarmo.
Väčšinou to funguje tak, že vy vyberiete cenu a samotná súťaž prebehne sa profile influencera. Výrobok výhercovi zasielate vy alebo podľa dohody.
Spolupráca pri súťaži je väčšinou dobrý nápad. Dôvodov je hneď niekoľko:
Pri spolupráci s iným profilom musíte rátať s poplatkom. Čím väčší profil, tým viac vás usporiadanie súťaže môže vyjsť. Nemusíte sa však báť, keď si svojho spolupracovníka dobre vyberiete, náklady sa vám rýchlo vrátia v podobe objednávok od nových fanúšikov.
Na svojom profile Som handmade tvorca usporadúvam súťaže v spolupráci s vami pravidelne. Ak máte záujem, napíšte mi správu alebo email petra@somhandmadetvorca.sk
Vybrali ste lákavý výrobok, vhodného spolupracovníka a súťaž je na svete. Ako zabezpečiť aby noví fanúšikovia neodišli hneď po skončení súťaže a stali sa z nich zákazníci?
Buďte aktívna! Počas súťaže pridávajte príspevky aj príbehy. Predstavte seba aj svoju tvorbu. Ukážte referencie od spokojných zákazníkov. Nezabudnite na najlepšie výrobky a vysvetlite tiež všetky spôsoby ako je od vás možné objednať.
Vašou úlohou je nového fanúšika presvedčiť, že váš profil je natoľko zaujímavý aby vás chcel sledovať aj v budúcnosti. A vzbudiť v novom fanúšikovi túžbu vlastniť váš výrobok. Najlepšie okamžite.
Ak neviete o čom máte na sociálnych sieťach písať tak, aby sa z fanúšika stal zákazník, odpoveď nájdete v Kalendári sociálnych sietí >>>
Verím, že vás moje rady povzbudili k usporiadaniu súťaže. A určite sa potešia aj vaši fanúšikovia.