Využívate Facebook na propagáciu svojej tvorby? Alebo stále len na zdieľanie vašich súkromných udalostí? Facebook poskytuje hneď niekoľko bezplatných možností, vďaka ktorým môžete predaj svojich výrobkov posunúť míľovými krokmi vpred.
Pripravila som pre vás prehľad s niekoľkými špeciálnymi tipmi ako na to. Určite si ich nenechajte ujsť.
Fan page alebo fanúšikovská stránka slúži na propagáciu vašej handmade tvorby. Založíte si ju cez svoj súkromný profil. V menu na ľavej strane kliknite na „vytvoriť stránku“. Presný postup vytvorenia nájdete tu >>>
Jej hlavnou výhodou je jednoduchosť. Záleží len na vás akým spôsobom a ako často budete so svojimi fanúšikmi komunikovať. Môžete písať statusy, pridávať samostatné fotografie aj celé albumy. Uverejňovať vlastné videá alebo zdieľať zaujímavé príspevky z iných zdrojov.
Prostredníctvom správ sa môžete so svojimi zákazníkmi jednoducho dohodnúť na všetkých podmienkach predaja alebo doručenia tovaru.
Výborné je, že aj keď sa vyberiete napríklad na dovolenku, Facebook bude komunikovať za vás. Stačí keď si svoje príspevky pripravíte a naplánujete ich uverejnenie dopredu. Túto funkciu nájdete vo Facebook Creator Studio.
Facebook Fan page má pre vás pripravené aj zaujímavé štatistiky. Pod každým statusom vidíte koľko ľudí ho videlo a tiež koľkých z nich zaujal natoľko aby sa preklikli ďalej. Vďaka tomu zistíte, čo sa vašim fanúšikom naozaj páči.
Po kliknutí na „štatistiky “ vidíte napríklad tiež percentá mužov / žien, z akej krajiny či mesta vaši fanúšikovia pochádzajú. Tieto informácie zúžitkujete aj pri vytváraní reklamy na Facebooku. Okrem pohlavia, veku, či záujmu si môžete vybrať konkrétne mesto na ktoré chcete svoju propagáciu zamerať.
Pri reklame je možné začať aj s rozpočtom 1 euro na deň. Čo je pre malých predajcov výborné. A vďaka presnému zacieleniu veľmi efektívne. Propagáciu si môžete nastaviť napríklad pri každom statuse po jeho zverejnení.
Obsah statusov záleží od vašej kreativity a aktivít. Inšpiráciu, príklady a návod ako ich písať správne nájdete tu.
Váš súkromný profil by nemal primárne slúžiť na propagáciu. Na ňu je určená Facebook Fan page.
Ak by ste vlastnú Fan page nemali, museli by ste sa so všetkými svojimi fanúšikmi a zákazníkmi stať priateľmi.
To znamená, že by videli vaše súkromné udalosti, fotografie…a vy by ste videli ich. Málokto je dnes ochotný poskytnúť túto výsadu niekomu cudziemu. Ak dá zákazník like vašej Fan page žiadne narušenie súkromia mu nehrozí.
Statusy zo svojej Fan page môžete na súkromnom profile jednoducho zdieľať.
Facebook skupiny sú zoskupenia ľudí, ktorých zaujíma jedna téma. Dnes nájdete skupiny na všetko. Od fanúšikov futbalu až po milovníkov zvierat. A našťastie pre nás, existujú aj skupiny zamerané na handmade tvorbu.
V skupinách môžete propagovať svoju tvorbu, diskutovať a radiť sa s ostatnými členmi. A tiež uverejňovať príspevky, ktoré by mohli členov zaujímať.
Výhodou členstva v skupinách je zároveň aj to, že ste členom handmade komunity. Vďaka tomu sa k vám ľahko dostanú informácie o súťažiach, akciách či príležitostiach na predaj výrobkov.
Ako správne komunikovať vo Facebook skupinách? Nájdete v samostatnom článku >>>
Existujú 3 druhy skupín:
Môžete sa do nich jednoducho pridať kliknutím na „pridať sa do skupiny“ v pravom hornom rohu.
O členstvo musíte požiadať a administrátor rozhodne či vás do skupiny pridá alebo nie. Väčšinou nie je s pridávaním žiadny problém.
Administrátori si dávajú pozor najmä na pochybných užívateľov, ktorí by ich skupinu mohli spamovať nežiadúcim obsahom.
Tajné skupiny sa nedajú bežne vyhľadať. Pridať sa do nich môžete len tak, že vám administrátor pošle pozvánku. Väčšinou ide o súkromné spoločenstvá priateľov, spolužiakov alebo členov rodiny.
Ak by ste si chceli vytvoriť vlastnú skupinu, pôjde to jednoducho. Po prihlásení do svojho súkromného profilu si vyberiete v menu na ľavej strane „vytvoriť skupinu“ a facebook vás procesom vytvorenia prevedie krok za krokom.
Je to jednoduchšie ako by ste si možno mysleli. Stačí do vyhľadávania – v ľavom hornom rohu napísať napríklad „handmade“ a facebook vám ponúkne hneď niekoľko možností. Ďalšie sa vám budú zobrazovať automaticky po kliknutí na konkrétnu skupiny v pravom stĺpci nižšie. Stačí si len vybrať.
Pridajte sa určite do skupiny Som handmade tvorca >>>
Jedinú nevýhodu skupín vidím v niekedy nezmyselných pravidlách. Tie občas nájdete napísané aj na niekoľko strán. V jednej nesmiete uverejňovať linky na svoju vlastnú Fan page. V inej zasa musíte do statusu napísať presnú formulku o autorstve k výrobku. Ak chcete byť členom nezostáva vám nič iné len si pravidlá prečítať a dodržiavať ich.
V skupine Som handmade tvorca môžete nechať svoj príspevok zvýrazniť a vďaka tomu ho uvidia všetci. Kliknite tu pre viac informácií >>>
Udalosť na Facebooku môžete vytvoriť rovnako jednoducho ako súkromný profil, Fan page či skupinu. Stačí sa prihlásiť do svojho profilu a v ľavom menu si vybrať možnosť „vytvoriť udalosť„.
Ako prvé si musíte určiť či je vaša udalosť verejná – dostupná a viditeľná pre všetkých. Alebo súkromná – určená len vybraným. Keďže tento článok je o propagácií a chceme aby sa o vašej udalosti dozvedelo čo najviac ľudí, vyberte si možnosť verejná.
Udalosti sú vhodné na propagáciu určitej akcie. Handmade kurz, predajné trhy, výstava, špeciálna akcia, ktorej sa zúčastníte alebo ktorú usporadúvate.
Svojich zákazníkov a fanúšikov na ňu môžete priamo pozvať. A rovnako oni môžu ďalej pozývať svojich priateľov.
V administrácií udalostí máte dostatok priestoru na vpísanie všetkých dôležitých informácií, pridanie fotografií a videí. Dokonca môžete pridať odkaz na stránku, kde sa dajú kúpiť lístky či objednať váš kurz.
Výhodou udalosti je, že Facebook účastníkom akciu automaticky pripomína, takže to už nemusíte robiť vy ručne.
Toto sú len niektoré z možností, ktoré vám Facebook na propagáciu vašej tvorby ponúka. Začnite s nimi postupne a za krátky čas určite uvidíte výsledky.
Ak by ste sa o propagácií na Facebooku chceli dozvedieť viac, v e-booku >>> na vás čakajú ďalšie zaručené tipy.