Ako správne predávať v skupinách na Facebooku

V dnešnom článku vám prinášam tipy ako pomocou správnej komunikácie vo Facebook skupinách úspešne propagovať svoju značku a predávať výrobky.

Nepreháňajte to s množstvom

Predajných skupín na Facebooku zameraných na handmade výrobky je veľké množstvo. Nemusíte sa pridať do všetkých. Tu platí menej je viac.

Vyberte si maximálne 3-5 podľa svojich časových možností. Ak chcete svoju prezentáciu v skupinách robiť poriadne, zaberie vám to čas.

Aj napriek tomu, že hlavným cieľom je predaj handmade výrobkov, jednotlivé skupiny môžu byť zamerané na rôzne cieľové skupiny. Preto by mal byť váš propagačný text prispôsobený pre každú skupinu zvlášť.

Určite sa pridajte do skupiny Som handmade tvorca >>>

Prečítajte si pravidlá skupiny

Ešte predtým ako napíšete svoj prvý príspevok, preštudujte si pravidlá skupiny. Prečo? Pretože nie v každej skupine môžete pridávať odkaz na svoje sociálne siete alebo web stránku. V inej môžete pridať len odkaz na obchod na handmade portáli a v ďalšej iba fotografie s popisom.

Dodržiavanie pravidiel je veľmi dôležité. Ak ich budete porušovať administrátor vás zo skupiny vylúči a znemožní vám opätovný návrat blokáciou. A to by bola pre vás veľká škoda.

Rešpektujte novú komunitu

Vstupujete do novej komunity. Vaše príspevky budú čítať živý ľudia na druhej strane obrazovky, a preto sa k nim aj tak správajte.

Aj napriek tomu, že hlavnou témou je propagáciu handmade výrobkov, väčšina skupín má ešte svoje špecifickejšie zameranie.

Prečítajte si príspevky, ktoré sú v skupine už uverejnené. A niekoľko dní dianie v novej skupine pozorujte.

Zistíte akým štýlom členovia medzi sebou komunikujú. Ktoré príspevky sú obľúbené (like, komentáre…). Aké druhy príspevkov administrátori schvaľujú a tomu prispôsobte aj svoju komunikáciu.

Ako administrátorka skupiny Som handmade tvorca schvaľujem všetky príspevky. A možno sa vám to pri viac ako 11 000 členoch zdá nemožné, ale mnohých z vás si už pamätám. A dokonca vás spoznám aj podľa štýlu fotografií a textu.

Uverejňujte vo vhodnom čase

Rovnako ako existuje správny čas pridávania príspevkov na sociálnych sieťach (podľa správania vašej cieľovej skupiny), existuje aj správny čas pre konkrétnu skupinu.

Facebook skupina

Ak nie ste administrátorom k štatistikám skupiny sa samozrejme nedostanete, ale môžete využiť štatistiky svojej Fan page.

Je vysoký predpoklad, že vaša cieľová skupina je vo Facebook skupinách aktívna v rovnakom čase ako na vašej Fan page. Pretože jednoducho v tom čase má na Facebook čas.

Cieľom je samozrejme aby váš príspevok bol čo najdlhšie umiestnený medzi prvými v poradí. Vtedy je najväčšia šanca, že ho uvidia všetci.

Nechajte svoj príspevok zvýrazniť a posunúť úplne hore

Bežné pridávanie príspevkov skupinách funguje tak, že nový príspevok je vždy v poradí ako prvý. Ostatné príspevky postupne klesajú nižšie a nižšie.

To znamená, že čím viac príspevkov denne sa do skupiny pridá, tým je váš príspevok nižšie a menej viditeľný.

Ale administrátor môže vybrané príspevky posunúť hore – zvýrazniť. A bez ohľadu na to koľko príspevkov sa do skupiny pridá, tento zvýraznený príspevok bude v poradí ako prvý.

Ja takéto zvýraznenie na 24 hodín ponúkam ako jednorázový bonus k e-booku Zarábajte online predajom handmade výrobkov.

A teraz si toto zvýraznenie môžete ako novinku aj samostatne zakúpiť. Kliknite sem >>> pre viac informácií.

Pravidelnosť, pravidelnosť a ešte raz pravidelnosť

Rovnako ako si budujete vzťah s fanúšikmi na svojej Fan page, mali by ste si budovať vzťahy aj s členmi skupín. Nemôžete očakávať, že pridáte jeden predajný status a ľudia sa pohrnú a začnú u vás nakupovať.

Veľmi vysoké percento zákazníkov musí najskôr predajcu spoznať, dôverovať mu a až potom príde nákup.

Facebook skupina predaj

Budovanie vzťahu je bohužiaľ neviditeľné a dlhodobé. Preto to mnohých hneď po pár dňoch – týždňoch odradí.

Vzťah a dôvera sa budujú pravidelnou komunikáciou. Platí to na vašich sociálnych sieťach, na blogu aj v skupinách.

Príspevky do skupín pridávajte pravidelne a dlhodobo.

Základné pravidlá pridávania príspevkov

  • Môžete propagovať jeden produkt alebo celkovo vašu značku. 
  • Vyberte kvalitnú fotografiu, z ktorej bude hneď jasné čo ponúkate. 
  • Ak budete propagovať jeden produkt, do popisu nezabudnite uviesť všetky dôležité vlastnosti produktu. Tiež cenu, platby, ktoré prijímate (bankový prevod/dobierka…) spôsob doručenia aj cenu za doručenie. 
  • Odkaz by mal smerovať priamo na miesto, kde si zákazník môže váš produkt hneď kúpiť. Obchod na handmade portáli, váš eshop. Ak ani jedno z toho nemáte, nezabudnite napísať akým spôsobom si je možné produkt objednať (napísať vám správu na Facebook/ emailom /telefonicky…). 
Predaj Facebook skupina
  • Ak budete propagovať celú značku, odkaz smerujte na miesto, kde je možné si pozrieť celú ponuku – obchod na handmade portáli, váš eshop.
  • Miesto kam bude smerovať odkaz aj vašu Facebook Fan page pripravte. Overte si, že máte vypísané informácie o vašej značke. Aktuálne kontaktné údaje, ideálne váš príbeh, obchodné podmienky, profilovú fotografiu. Nech každý kto na váš príspevok klikne nájde hneď všetky informácie, ktoré potrebuje.

Základné pravidlá komunikácie v skupinách

  • Dodržujte pravidlá konkrétnej skupiny.
  • Prispôsobte svoju komunikáciu podľa štýlu skupiny.
  • Vždy slušne. Ak nemôžete pochváliť, radšej nepíšte nič. Negatívne komentáre, nadávky a hejtovanie si zákazník spojí s vašou značkou. A to určite nechcete.
  • V každej skupine uverejnite príspevok zvlášť. Nezdieľajte ho z iných skupín. Administrátori to nemajú radi (príspevok vám na 99% ani neschvália) a nevyzerá to profesionálne. Viac propagujete inú skupinu ako seba.
  • Striedajte formáty príspevkov. Fotka, fotoalbum, video… Každého fanúšika zaujme iné. Niekto rád číta, ďalší radšej pozerá video. Striedaním formátov zaujmete viac ľudí.

Keď svoj príspevok poctivo pripravíte, stačí už len dúfať, že ho v skupine uvidí čo najviac ľudí.

Alebo nebolo by skvelé ak by váš príspevok mohlo vidieť všetkých 11 000 členov skupiny Som handmade tvorca? A na 24 hodín a viac by bol v zvýraznený a poradí ako prvý? Presne túto službu si môžete objednať tu >>> Teraz za uvádzaciu cenu.

Štítky:
Petra Rusnáková - Som handmade tvorca
Milujem handmade tvorbu, fascinuje ma online marketing. A všetko robím s úsmevom na tvári.
Som autorkou e-booku Zarábajte online predajom handmade výrobkov >>> a e-booku zdarma 10 tipov, kde na internete predávať svoje handmade výrobky >>> vďaka ktorým sa handmade tvorcom darí úspešne predávať ich výrobky na internete.
Viac o mne sa dozviete tu >>>

Napísať mi môžete na petra@somhandmadetvorca.sk

Všetky informácie a novinky nájdete na facebooku >>>

Svoje výrobky môžete bezplatne propagovať v našej facebook skupine >>>
Sledujte ma na Instagrame >>>
Komentáre