Na mojom Instagram profile pravidelne odpovedám na vaše otázky z príbehov aj zo súkromných správ. Niektoré otázky sa pravidelne opakujú. A preto som pre vás vybrala 10 najčastejších spolu s odpoveďami. Dozviete sa ako fungujte Instagram, kedy postovať príspevky na Instagram aj ďalšie tipy a triky.
Hlavným cieľom Instagramu je udržať ľudí v aplikácii, čo najdlhšie, aby im mohol ukázať viac reklamy. Nakoľko je Instagram firma, ako každá iná a má svoje náklady (zamestnanci, kancelárie, servery…). Rovnako to platí pre každú sociálnu sieť.
Aby nás Instagram udržal online čo najdlhšie, prispôsobuje svoje pravidlá tak často. Momentálne Instagram bojuje s veľkou konkurenciou TikToku. To je jeden z hlavných dôvodov prečo začal tak podporovať Reels.
Všetky novinky o Instagrame spracovávam do svojho e-booku o Instagrame. Či ste si ho zakúpili minulý rok alebo si ho kúpite dnes, vždy budete mať aktuálne informácie.
Pri úspechu Instagram profilov sa ako relevantný ukazovateľ najčastejšie uvádza počet sledovateľov. Je to najmä pri influenceroch, hercoch a pod. Pre podnikateľa však číslo počtu sledovateľov nie je natoľko relevantné.
Dôležitejšie je či vás vďaka Instagramu objavujú noví fanúšikovia, ktorých pomocou správnej komunikácie zmeníte na zákazníkov. A či pomocou Instagramu dokážete získať opakovaný nákup.
Vyskúšajte Facebook Creator Studio. Naplánujete s ňou príspevky na Instagram aj Facebook. Jej používanie je zadarmo. Z platených aplikácií je podľa odporúčaní mnohých slovenských aj zahraničných používateľov najpopulárnejšia Later.
Súťaže na sociálnych sieťach sú veľmi dobrým nástrojom na upevňovanie vzťahu s fanúšikmi a tiež na získavanie nových. Dôležité je, aby ste dodržali základné pravidlá.
O súťažiach na Instagrame som napísala samostatný článok. Kliknite sem >>>
Každého zaujme niečo iné. Niekto radšej číta, iný pozerá videá. Záleží tiež od toho, kde si príspevok človek pozerá. Ideálne je druhy príspevkov striedať, tak zaujmete najväčšiu skupinu ľudí.
Keď pridávate Reels nezabudnite vždy pridať aj titulky. Takto pomocou videa zasiahnete aj ľudí, ktorí pozerajú videá na sociálnych sieťach bez zvuku.
Neviete o čom každý deň písať príspevky, natáčať Reels alebo príbehy. Mám pre vás 365 nápadov. Kliknite sem >>>
Algoritmus sa pravidelne mení. To čo funguje vždy je pravidelnosť pridávania príspevkov v správnom čase, striedanie formátov (fotografia, Reels, živé video … ) a vytváranie zaujímavého obsahu pre vašu cieľovú skupinu.
Striedajte predajné a nepredajné príspevky. Nepredajné príspevky sú napríklad zo zákulisia, súťaže, referencie, otázky, kvízy, ankety, zaujímavosti z vašej oblasti…).
Ako funguje algoritmus podrobne opisujem v mojom e-booku >>>
U každého je správny čas iný. Záleží najmä od vašej cieľovej skupiny.
Presné časy a dni, kedy sú vaši sledovatelia najaktívnejší na Instagrame si viete pozrieť v štatistikách svojho profilu (firemný profil alebo profil tvorcu).
Koľko sledovateľov je online práve v tejto chvíli, uvidíte keď kliknete na živé video. Nemusíte ho spustiť.
Na rôznych sociálnych sieťach zasiahnete rôzne publikum. Napríklad nie každý, kto je na Instagrame je aj na Facebooku a naopak.
Veľký problém pri používaní iba jednej sociálnej sieti je v tom, že ju nevlastníte a nemáte jej pravidlá pod kontrolou. Ak sociálna sieť, ktorú ako jedinú používate zmení pravidlá alebo bude váš účet zablokovaný či odcudzený, budete mať veľký problém. Preto je lepšie používať viacero sociálnych sietí.
Trik je v tom robiť to postupne. Na začiatok si vybrať jednu. Naučiť sa s ňou pracovať a až potom prejsť na ďalšiu.
Využívajte obsah viackrát. Napríklad:
Ešte neviete ako funguje Pinterest? Dozviete sa tu >>>
Popíšte bližšie čo človek na fotografii alebo videu vidí. Čo by ste o výrobku povedali niekomu osobne?
Možností je veľmi veľa. Spísala som ich pre vás do praktického Kalendára. Kliknite sem >>>
Pri hashtagoch nie je dôležitý ich počet, ale aby ste Instagramu dali vedieť, o čom presne je váš príspevok. Táto informácia mu slúži na to, aby váš príspevok ukazoval správnym ľuďom vo vyhľadávaní alebo ako odporúčanie.
Vzhľadom na zmenu algoritmu pri hashtagoch nie je najdôležitejší ich počet, ale relevantnosť ku konkrétnemu príspevku. V e-booku o Instagrame popisujem konkrétnu stratégiu rozdelenia hashtagov do 3 kategórii. Aby Instagram vedel, komu má váš príspevok (fotka, Reels…) ukazovať. Zároveň, aby vás našli potencionálny kupujúci.
Máte ďalšiu otázku o Instagrame? Napíšte ju do komentára alebo správou na mojom Instagrame.