Váš príbeh bude predávať, ak ho napíšete správne

Moja posledná prednáška v Nitre bola spojená s workshopom „Príbeh, ktorý predáva“. Za krátky čas vzniklo niekoľko úžasných príbehov. Dokonca sa osmelili písať aj tí, ktorým odvaha na začiatku chýbala. 

Úspech workshopu ma veľmi potešil, a preto som sa rozhodla pripraviť návod na napísanie príbehu pre vás všetkých.

Prečo by ste mali mať uverejnený svoj príbeh?

Príbehy ľudí fascinovali v minulosti a fascinujú ich aj dnes. V našej dobe, dobe sociálnych sietí, tento trend neustále stúpa.

Handmade tvorba sa od bežných výrobkov odlišuje v tom, že zákazník chce vedieť, ktoré ruky výrobok vytvorili. A komu tie ruky patria.

Príbehom vašej značky alebo príbehom výrobku dokážete často zaujať viac ako kvalitou či originálnosťou.

Váš príbeh je prvým krokom k budovaniu vzťahu so zákazníkmi. Ukážete im cestu, ktorou ste si museli prejsť. A pochopia, že vy ste pravý handmade tvorca.

Príbeh vašej značky aj príbeh produktu

S vašou handmade tvorbou súvisia 2 hlavné príbehy. Váš príbeh alebo príbeh vašej značky. A príbeh konkrétneho produktu alebo napríklad kolekcie.

Vašim príbehom (príbehom vašej značky) vyrozprávate ako ste sa dostali k handmade tvorbe. Kedy a prečo. Kto vás inšpiroval. Kde ste sa naučili techniku, ktorou vyrábate. Jednoducho všetko, čo bolo na vašej handmade ceste dôležité.

Príbeh produktu alebo kolekcie je aktuálnejší. Zákazník sa z neho dozvie ako produkt vznikal, vašu inšpiráciu, jeho výhody. Tiež dôvod jeho výnimočnosti. A najmä prečo by si ho mal určite zakúpiť.

Príbeh produktu je ideálny ako článok či žurnál pri predstavení výrobku.

TIP: Zakomponujte do svojich príbehov aj svojich zákazníkov. Ich referencie a skúsenosti s vašimi výrobkami. Vďaka tomu sa s nimi ľahšie stotožnia aj ďalší.

Základné pravidlá pri písaní príbehov

  1. Pravda. Nikdy si v príbehu nevymýšľajte. Skôr či neskôr na vašu lož zákazníci prídu. A dôvera, ktorú ste si vybudovali sa bude vracať len veľmi ťažko. Nezabudnite, že dnes sa pomocou sociálnych sietí šíria informácie naozaj veľmi rýchlo.
  2. Autenticita. Nikdy sa na nič nehrajte. Váš príbeh je dokonalý presne tak, ako sa stal. Je súčasťou vašej osobnosti a značky.
  3. Jednoduchosť a stručnosť. Príbeh nemusí byť vo veľkosti väčšej ani menšej publikácie. Práve naopak. Málokto si dnes bude chcieť prečítať dlhé texty. Jednoduchým a stručným príbehom, kde poviete všetko podstatné, zaujmete oveľa viac.

Kde príbeh uverejniť?

Sociálne siete (Facebook, Instagram, Pinterest … ), handmade portály… všetci vám ponúkajú priestor na uverejnenie príbehu. Niekde je väčší inde menší  Ale nájdete ho všade.

Na vlastnej webovej stránke si príbeh zaslúži dobre viditeľné miesto.

Facebook – vaša Fan page – časť Informácie ( menu na ľavej strane). Tu sa môžete naozaj rozpísať. Pridať fotografie, linky na ďalšie sociálne siete, handmade portál alebo vašu web stránku.

Som handmade tvorca príbeh

Na Instagrame sa vo svojom profile ( časť životopis ) musíte zmestiť do 150 znakov. Takže vaša kreativita určite dostane zabrať 🙂 Ale okrem životopisu môžete svoj príbeh zobraziť v uložených stories alebo v časti Instagram TV ako video.

Príbeh Som handmade tvorca InstagramZačíname písať

Veľké množstvo príbehov, ktoré nájdete na internete začína tým, čo bolo v minulosti. Napríklad „Tvoriť som začala keď som bola malá…“ alebo „Štrikovať som sa naučila ešte na základnej škole…“.

A kým zákazník nájde informáciu, o ktorú má záujem (kto ste a čo vlastne vyrábate) musí sa dostať  až úplne na koniec. Bohužiaľ často sa stáva, že kvôli nedostatku času či záujmu, sa na ten koniec ani nedostane. A klikne preč.

Urobte to naopak. To najdôležitejšie povedzte hneď na začiatku.

Prvá časť vášho príbehu by mala tvoriť prítomnosť. Kto ste, čo vyrábate a prečo ste vy a vaša tvorba výnimočná.

Zákazník bude hneď vedieť čo hľadal. A ak bude mať čas a záujem prečíta si aj zvyšok.

Druhá a tretia časť

V druhej časti máte priestor na porozprávanie ako ste sa k handmade tvorbe dostali. Kedy a kde ste sa techniku naučili. Kto vás v detstve inšpiroval alebo aké boli prvé kroky vašej tvorby.

Pozor na dĺžku. Príbeh na niekoľko strán, kde opisujete každý detail, si nikto čítať nebude. Spomeňte najdôležitejšie okamihy, ktoré boli pre vašu tvorbu kľúčové a najviac vás ovplyvnili.

V tretej časti spojte súčasnosť s minulosťou. Ako sa vám podarilo od prvého predaného kusu prepracovať na úspešného tvorcu. Kedy nastal ten zlom?

Pusťte sa do práce

Teraz si vezmite pero a papier. Otvorte počítač alebo tablet a začnite písať.

V prvom kroku napíšte všetky myšlienky, ktoré vás napadnú. Spomeňte si na to, čo vašu tvorbu ovplyvnilo a bez koho by dnes vaša značka neexistovala.

V ďalšom kroku škrtajte, vymazávajte, prepisujte a dopĺňajte.

Pozor na dokonalosť! Dajte si limit napríklad 3 dni a potom svoj príbeh uverejnite. Dokonalý nebude nikdy. Ak vás po čase napadne nová myšlienka či spomienka, kedykoľvek ho môžete upraviť.

Budem sa tešiť, ak svoje príbehy uverejníte dole v komentároch a podelíte sa s nami so svojou handmade cestou.

Ďalším krokom po správnom napísaní príbehu je správna komunikácia na sociálnych sieťach. Kompletný prehľad pre handmade predajcov nájdete tu >>>

Jednoduchý a zrozumiteľný návod na Instagram vás čaká tu >>>

Petra Rusnáková - Som handmade tvorca
Už 9 rokov vám pomáham predávať vaše výrobky
Prečo to robím a ako to celé začalo? Prečítajte si tu >>>

Píšem pre vás elektronické knihy, konzultujem a radím vám vo vašom podnikaní. Všetky moje produkty a služby nájdete tu >>>

Napísať mi môžete na petra@somhandmadetvorca.sk

Všetky informácie a novinky nájdete na Facebooku >>>

Svoje výrobky môžete bezplatne propagovať v našej Facebook skupine >>>

Sledujte ma na Instagrame >>>
Komentáre