Vlastná web stránka rýchlo a lacno

Pripravila som pre vás podrobný článok o vytvorení vlastnej web stránky. Začíname od základov, ak vlastnú web stránku ešte nemáte. Až po pokročilejšie tipy pre všetkých, čo chcú svoje existujúce stránky vylepšiť.

Prečo je dobré mať vlastnú web stránku?

Vlastnú web stránku máte pod kontrolou a vytvárate si svoje pravidlá

Sociálne siete ( Facebook, Instagram, Pinterest ) predajné portály slovenské či zahraničné vlastní niekto iný. A keď sa majitelia rozhodnú, že stránku zrušia alebo zmenia pravidlá, nič s tým neurobíte. Ako ste si už určite všimli sociálne siete menia pravidlá veľmi často.

Nulová konkurencia

Na handmade portáloch alebo sociálnych sieťach stačí zákazníkovi jedno kliknutie a ľahko sa dostane na profil či obchod niekoho iného. Na vlastnej web stránke sa vám to stať nemôže. Tu sa prezentujete iba vy a nikto iný.

Všetko na jednom mieste

Celá ponuka na handmade portály? Komunikácia na sociálnych sieťach? Blog na vlastnej platforme? Na vlastnej web stránke môžete mať všetko na jednom mieste. Celú ponuku – eshop, blog, základné informácie aj odkazy na sociálne siete.

Nevýhoda vlastnej web stránky

Prišla som iba na jednu nevýhodu vlastnej web stránky. Ale ak sa na ňu pozriete z iného pohľadu, dá sa na ňu pozrieť ako na výhodu.

Napríklad na handmade portáli máte všetko pripravené. Pridáte iba produkty, popisy, ceny a predávate. Neriešite technickú časť ani doménu či hosting.

Na vlastnej web stránke je všetko na vás. Za jej fungovanie máte zodpovednosť vy alebo niekto koho tým poveríte. A keď nastane problém, musíte ho vy vyriešiť.

Aj tento problém už našťastie niekto vyriešil za vás. Existujú systémy, ktoré sú už vopred pripravené. A vlastnú stránku si podľa návodov pripravíte sama v priebehu niekoľkých dní. Robím to tak aj ja.

Systémy, ktoré vám odporúčam z vlastnej skúsenosti nájdete nižšie. Začneme od začiatku.

Čo potrebujeme na vlastnú web stránku

Doména

Doména je názov stránky. Napríklad www.somhandmadetvorca.sk. Doména by mala byť rovnaká ako názov vašej značky.

Ročná cena za doménu sa pohybuje od 8,90 Eur. Zakúpiť si ju môžete napríklad tu >>>

TIP: Aj keď vlastnú web stránku v blízkej budúcnosti ešte vytvárať neplánujete, určite vám odporúčam zakúpiť si doménu s názvom značky. Budete mať istotu, že ju nezakúpi niekto iný.

Hosting

Hosting je zjednodušene povedané priestor na internete, kde budete mať web stránku uloženú (všetky texty, súbory, fotografie…).

Cena hostingu sa pohybuje od 4,90 Eur mesačne. Záleží od veľkosti a funkcií stránky. Hosting si, spolu s doménou, objednáte tu >>>

SSL certifikát

SSL certifikát zabezpečuje šifrovaný prenos údajov medzi počítačom zákazníka a vašou webstránkou. To znamená, že žiadna tretia strana by sa nemala dostať k údajom o zákazníkovi, ktoré o sebe vedome alebo nevedome na vašej stránke zanechá.

Zo strany zákazníka je to označenie „Zabezpečené“ alebo „Nezabezpečené“ (niekedy otvorený/ zatvorený zámok alebo názov firmy v zelenom) v ľavom hornom rohu pri webovej adrese stránky.

Prečo používať tento certifikát? Ak chce zákazník navštíviť stránku, ktorá tento certifikát nemá, ako prvé sa mu v tom snaží zabrániť každý kvalitný anti vírusový systém. To znamená, že mnohí sa k vám ani nedostanú.

S veľkým červeným „Nezabezpečené“ nepôsobí žiadna stránka dôveryhodne. A ja osobne by som na takúto stránku určite nezadávala svoje osobné údaje alebo číslo kreditnej karty. Vy áno?

Základné bezplatné ssl certifikáty ponúkajú k hostingu všetci kvalitní predajcovia >>>

Tvorba web stránky

Pri tvorbe web stránky máte dve základné možnosti. Prvou je objednať si služby u profesionálneho programátora a grafika. Alebo firmu na tvorbu web stránok. Táto možnosť je však na začiatok veľmi nákladná. Ak chcete naozaj kvalitnú modernú web stránku podľa svojich predstáv, môže vás vyjsť na niekoľko tisíc Eur.

Druhou možnosťou je využiť niektorý z hotových systémov, v ktorom si web stránku pripravíte sama. Jednoducho si takto vytvoríte aj internetový obchod.

Hotové systémy sú v porovnaní s prvou možnosťou neporovnateľne lacnejšie. Platíte mesačný alebo ročný poplatok. A pripravené sú pre vás podrobné návody.

Neodporúčam vyberať si systémy, ktoré sú úplne zadarmo. Majú viac nevýhod ako výhod. Prvou je, že názov stránky sa končí názvom daného systému. Majú množstvo obmedzení, takže stránka nikdy nebude vyzerať podľa vašich predstáv.

A bohužiaľ väčšinou vyzerajú už na prvý pohľad neprofesionálne a nedôveryhodne. A tak určite na svojich zákazníkov pôsobiť nechcete.

TIP: Ak by ste sa z akéhokoľvek dôvodu pre systém zadarmo rozhodli, dám vám dôležitú radu. Kúpte si doménu s názvom svojej značky a túto doménu na vašu stránku v systéme zadarmo presmerujte. Keď sa v budúcnosti rozhodnete zmeniť systém, nemusíte meniť doménu. A zákazníci budú vlastne stále navštevovať tú istú web stránku.

Druhy web stránok

Klasická web stránka

Je statická a dnes už má skôr funkciu web vizitky. Spoznáte ju podľa toho, že autor na nej dlhodobo nič nemení ani nepridáva. Nájdete na nej základné informácie a kontakty. Ale pravidelné novinky na nej nehľadajte.

Blog

Na začiatku vznikol ako istá forma internetového denníka. Ľudia na neho pridávajú svoje zážitky, názory a skúsenosti. Dnes môžete nájsť súkromné, profesionálne alebo firemné blogy na najrôznejšie témy. Písaním kvalitného blogu, si môžete zabezpečiť status experta či vybudovať dôveru vo svojej oblasti.

Eshop / internetový obchod

Vidíte tu kompletnú ponuku predaju a môžete si tu jeho výrobky priamo objednať.

A ktorá forma je najlepšia? Kombinácia všetkých troch.

Na web stránke by mal zákazník nájsť všetky základné informácie o vás a vašej značke. V časti blog si môže prečítať podrobnosti z vášho handmade sveta (o tvorbe novej kolekcii, o fotení výrobkov, ako svoje balíčky balíte, na akých trhoch sa zúčastníte, pikošky zo zákulisia…). A na eshope nájsť celú ponuku, výrobky si objednať a môcť aj hneď zaplatiť.

Ak si budete vyberať systém na tvorbu web stránky, uistite sa, že na ňom môžete využívať všetky tri vyššie spomínané formy.

Čo by mala správna stránka obsahovať?

Každá web stránka sa skladá z hlavnej stránky a mnohých podstránok. Na tieto podstránky určite nezabudnite:

Váš príbeh – kto ste

Handmade výrobky sú špecifické tým, že pri ich predaji zákazníka nezaujíma len samotný výrobok, ale aj ruky, ktoré ho vyrobili. Preto na podstránku s vašim príbehom či príbehom vašej značky určite nezabudnite. Ak neviete ako svoj príbeh správne napísať, návod som pre vás pripravila tu >>>

Eshop

Keď sa zákazník rozhodne, že výrobok chce, najideálnejšie je ak si ho môže hneď kúpiť a aj zaplatiť. Pretože čím dlhší čas uplynie od jeho rozhodnutia, tým ľahšie si to rozmyslí.

Preto by na vašej stránke nemal chýbať eshop – internetový obchod s kompletnou ponukou. Vaša stránka má predsa slúžiť na predaj. Aj eshop si ľahko vytvoríte pomocou hotových systémov.

Kontaktné údaje

Veľmi často sa zákazníci potrebujú spýtať doplňujúcu otázku. Na stránke kontakt by mali nájsť všetky kontaktné a firemné údaje. Nezabudnite uviesť aj odkazy na sociálne siete, ktoré používate.

TIP: Predtým ako svoju stránku začnete vytvárať, nakreslite si na papier mapu stránky. Začnite hlavnou stránkou a pokračujte podstránkami a ďalšími podstránkami. Veľmi vám to na začiatok pomôže a na nič nezabudnete.

Najčastejšie otázky

Najčastejšie otázky je veľmi praktická podstránka. Pre vás, pretože nebudete musieť dookola odpisovať na tie isté otázky. A zároveň ušetria čas zákazníkom, ktorý hľadajú odpovede.

Legislatívna časť

Vaša webová stránka by mala obsahovať aj Všeobecné obchodné podmienky a Podmienky ochrany osobných údajov. Samozrejme ešte predtým musíte svoju tvorbu legalizovať a vybrať si niektorú z foriem podnikania. Aké máte možnosti nájdete tu >>>

Referencie

Pri rozhodovaní o nákupe fungujú najlepšie. Budúci zákazníci si pomocou referencií môžu overiť, že ste spoľahlivý predajca a nemusia sa nákupu u vás obávať. Pozrite si ako môžu referencie napríklad vyzerať >>>

Veľmi užitočné tipy na záver

  • Viditeľne umiestnite odkazy na všetky sociálne siete, ktoré používate.
  • Či je vaša web stránka vhodná aj pre mobilné zariadenia si môžete overiť tu >>>
  • Miesto na zapísanie sa do newslettera je prvým krokom k ďalšej komunikácií prostredníctvom emailu.
  • Pri tvorbe web stránky myslite na cestu zákazníka. Koľkokrát musí zákazník kliknúť aby si mohol výrobok objednať? Najdôležitejšie je, že po každom kliknutí by mal nasledovať ďalší logický krok.
  • Pred spustením web stránky si niekoľkokrát skontrolujte, že fungujú všetky tlačidlá a odkazy.
  • Ako rýchlo sa vaša web stránka načítava? Zistíte tu >>>

Keď už svoju vlastnú webovú stránku budete mať, ďalším krokom je aby ju ľudia pravidelne navštevovali a prostredníctvom nej vaše výrobky nakupovali.

Najjednoduchšie si návštevnosť zabezpečíte prostredníctvom komunikácie na sociálnych sieťach. Na Facebooku aj Instagrame. Ak neviete ako na to, ja vás to naučím. Prečítajte si niektorú z mojich elektronických kníh tu >>>

Petra Rusnáková - Som handmade tvorca
Už 9 rokov vám pomáham predávať vaše výrobky
Prečo to robím a ako to celé začalo? Prečítajte si tu >>>

Píšem pre vás elektronické knihy, konzultujem a radím vám vo vašom podnikaní. Všetky moje produkty a služby nájdete tu >>>

Napísať mi môžete na petra@somhandmadetvorca.sk

Všetky informácie a novinky nájdete na Facebooku >>>

Svoje výrobky môžete bezplatne propagovať v našej Facebook skupine >>>

Sledujte ma na Instagrame >>>
Komentáre