Každý rok máte veľa príležitostí, pri ktorých môžete zákazníkom ponúknuť svoje výrobky kreatívne. V dnešnom článku som pre vás spísala všetkých 25 handmade tém. Inšpirujte sa nimi, tvorte, predávajte, ale najmä komunikujte.
Každý deň v roku ľudia riešia nejaký problém (niečo potrebujú a hľadajú, kde si to môžu kúpiť). Najdôležitejšie je, aby ste sa pri každej téme zamysleli, aký to je problém. A ponúkli zákazníkom riešenie v podobe vašich výrobkov.
Napríklad na Veľkú noc všetci hľadajú dekorácie a odmeny pre šibačov. Na konci školského roka darčeky pre pani učiteľky a odmeny pre deti za vysvedčenie. V lete je to zábava pre deti a kozmetika, ktorá ochráni pred slnkom…
Skombinujte riešenie zákazníkových problémov so správnou komunikáciou a propagáciou a máte vyhrané.
Komunikovať vybranú tému by ste mali aspoň mesiac – dva dopredu. Ak vyrábate špecifické výrobky na objednávku tak 3 mesiace. Aby ste mali čas na výrobu.
Vďaka tomu predáte svoje výrobky zákazníkom, ktorí majú radi všetko naplánované a vianočné darčeky nakupujú v septembri. A zároveň sa predstavíte a pripomeniete aj všetkým ostatným. A keď budú pripravení nakupovať, budú vedieť, kde vás majú hľadať.
Pre väčšinu ľudí znamená nový rok nový začiatok. Dávajú si predsavzatia a určujú ciele. Podporte ich v tomto snažení. Vhodné sú určite kalendáre, motivačné diáre a nápisy. Šperky z kameňov pre nový začiatok, inšpiráciu či sústredenie.
Zabodujete všetkým čo podporuje zdravie. Oblečením a doplnkami na šport. Kozmetikou a tiež kurzami. Ľudia sa chcú na začiatku roka vždy niečo nové naučiť.
Pozrite sa na začiatok roka kreatívne. Napríklad: „nový začiatok = nová kabelka“. Komunikovať môžete naozaj všetky druhy výrobkov.
Každá dáma chce byť na plese tá najkrajšia. Pomôžu jej v tom vaše šperky, kabelky, doplnky, šaty, šatky. Páčiť sa chcú aj páni. Ponúknite im svoje motýliky, kravaty, traky, manžetové gombíky. Veľmi obľúbené sú napríklad partnerské kombinácie šaty + motýlik.
Nezabudnite na vašu kozmetiku, ktorá zabezpečí aby bola dáma na plese najkrajšia.
Ponúkať môžete všetko so srdiečkami. Šálky, vankúše, kvetináče, pohľadnice, dekorácie, sviečky, magnetky, kozmetiku, tričká… a samozrejme šperky. Pouvažujete, ktorému z vašich výrobkov by ste mohli pridať zopár srdiečok.
Knihy majú miesto v živote väčšiny z nás. Využite marec a ponúknite svoje výrobky všetkým vášnivým aj príležitostným čitateľom. Určite zaujmete diárom, knihou, obalom na knihu, záložkou, obalom na čítačku.
Aj keď nevyrábate nič, čo je s knihami jasne prepojené, pozrite sa na tému kreatívnejšie:
Na deň žien obdarúvajú muži. Zamerajte svoju komunikáciu na nich. Ponúknite im svoje šperky, šperkovnice, oblečenie, kabelky… všetko, čo by mohlo potešiť ich polovičku.
Na Veľkú noc sú najviac vyhľadávané rôzne dekorácie do bytu či domu. Samozrejme vajíčka, zajačiky a korbáče sú top.
Ak nevyrábate klasické dekorácie opäť využite svoju kreativitu:
Jar patrí medzi najfarebnejšie časti roka. Vyzdobte svoje výrobky kvetmi a farbami. Komunikujte jarné upratovanie a očistu domácnosti (nové košíky, košíčky na ukladanie…) aj tela (ručne robená prírodná kozmetika…).
Nezabudnite na záhradkárov. Tabuľky do kvetináčov, kvetináče… Aj tu si nájdu miesto hrnčeky alebo tričká „Milujem svoju záhradu“ a pod.
Ekologické, bio, vegan výrobky… sú dnes veľmi vyhľadávané a žiadané. Máte také v ponuke? Ak chcete zaujať novú cieľovú skupinu, pouvažujte ako to napraviť. Tento trend bude neustále narastať.
Upravte zloženie vyrábanej kozmetiky, pravú kožu vymeňte za vegánsku, zmeňte dodávateľa látok, z ktorých šijete… a dajte zákazníkom o nových výrobkoch vedieť.
Ponúknite zákazníkom alternatívu ku kvetom. Mamičky potešia určite šperky, dekorácie do bytu, kabelky, oblečenie… pohľadnice, hrnčeky, vankúše s nápisom.
Cieľová skupina je v tomto prípade naozaj široká. Svoju mamu, krstnú mamu a babku máme predsa všetci.
Podľa štatistík je na Slovensku viac ako 62% kresťanov. Takže 1. sväté prijímanie patrí medzi hromadné udalosti, do ktorých sa zapája aj širšia rodina.
Na túto udalosť sa môžete pozrieť z dvoch pohľadov:
Tričká, hrnčeky, vankúše, ale tiež šperky… v slovenských farbách sú tie pravé darčeky pre športových fanúšikov.
Nevyrábate nič z vyššie uvedeného? Pripravte pre svoje zákazníčky špeciálnu akciu. Ak ich muži trávia čas pozeraním športových zápasov, ženy si môžu urobiť radosť vašim handmade výrobkom.
Hračky, oblečenie pre deti, všetko, čo by mohlo potešiť najmenších.
Ak predávate výrobky iba pre dospelých, na deň detí sa môžete pozrieť z pohľadu, že všetci sme predsa navždy deti svojich rodičov. A komunikovať svoje výrobky týmto spôsobom.
Na deň otcov sú cieľovou skupinou ženy – dcéry vo všetkých vekových kategóriách. Alebo ženy – mamičky, ktorých deti sú ešte maličké. A kupujú darčeky za nich.
Veľmi obľúbené sú predmety s nápismi (tričká, hrnčeky…) napríklad „Najlepší ocko na svete“… a tiež všetko, čo by mohlo potešiť muža. Oblečenie, doplnky, športové potreby…
Kvetov a darčekových predmetov dostávajú pani učiteľky naozaj veľa. Ak darčekové predmety nevyrábate, pouvažujte, ktorý z vašich výrobkov by bol vhodný. Napríklad handmade náušničky, šperkovnica, hrnček… A ponúknite ich svojim zákazníčkam.
V tomto prípade máte opäť veľkú šancu predať svoje výrobky. Vysvedčenie dostávajú 6-ročný prváčikovia, ktorých ešte potešia hračky. Ale aj takmer dospelé dievčatá a chlapci na stredných školách.
Vašou úlohou je, pomocou správnej komunikácie a reklamy, presvedčiť mamičky, že práve váš výrobok školáčku alebo školáka poteší.
Väčšinu rodičov zaujíma ako budú ich deti tráviť prázdniny. Ponúknite im riešenie.
Každého rodiča potešia interaktívne hry pre celú rodinu. Handmade hračky, ktoré deti zabavia počas dlhej cesty autom. Kozmetika, ktorá ochráni celú rodinu pred slnkom. Plážové oblečenie a doplnky.
Zákazníkov zaujmete veselými, žiarivými, farebnými kúskami. Či už je to oblečenie, šperky, doplnky, kabelky… alebo doplnky do bytu (vence a ozdoby na dvere, vankúše…).
Letný nádych môžete dať každému svojmu výrobku. Záložke do knihy, pohľadniciam, šperkom, foto albumom… Stačia správne farby a tvary.
September, rovnako ako začiatok roka, znamená pre mnohých nový začiatok. Začiatok školského roka, koniec leta a návrat do práce.
Nový začiatok môže znamenať nový šatník (oblečenie, kabelky, topánky, doplnky…) pre seba aj pre deti. Ale tiež športovú motiváciu (športové oblečenie a doplnky). Zároveň si ukladáme spomienky z dovoleniek (foto rámiky, albumy…)
Jeseň je plná farieb, ale už iných ako leto. Zákazníci sa viac prikláňajú k oranžovej, červenej, hnedej… A okrem oblečenia meníme aj naše domovy. Letné doplnky je potrebné vymeniť za jesenné.
Toto obdobie je ideálne na predaj sviečok, svietnikov, vencov, kvetinových aranžmánov. Ponúknite ich svojim zákazníkom v dostatočnom predstihu.
Aj keď sa to mnohým nepáči, Halloween si medzi našimi sviatkami začína budovať stále miesto. Tekvice sú jednoznačne ústredným motívom. Môžete ich umiestniť na oblečenie, kabelky, šperky, vankúše, doplnky do bytu…
Populárne sa stávajú aj masky a kostýmy na rôzne párty. Ktoré z vašich výrobkov sa na túto príležitosť hodia?
Čokoľvek, čo zahraje. Svetre, teplé oblečenie, návleky na šálky, všetko háčkované, štrikované… Nemusí to byť len oblečenie. Háčkované môžu byť aj šperky, záložky do knihy, fotorámiky, kabelky.
Zimná krajina sa bude ideálne vynímať na obrazoch, pohľadniciach, fotoalbumoch, vankúšoch…
Všetko, čo sa zmestí do čižmy 🙂 Dnes deti nedostávajú iba sladkosti a ovocie. Ale aj drobné handmade darčeky, ktoré im môžete vyrobiť vy.
V mnohých domácnostiach dostávajú darčeky od Mikuláša aj rodičia, či partneri. Ponožky, tričká, bižutéria s Mikulášom. To všetko poteší moderného muža aj ženu.
Obdobie pred Vianočnými sviatkami je jednoznačne obdobím s najvyššími ziskami pre všetkých predajcov a obchodníkov. Ak vyrábate na zákazku začnite komunikovať už v septembri. Zachytíte tak aj zákazníkov, ktorí radi riešia veci dopredu.
Hovorí sa, že pred Vianocami kúpia zákazníci naozaj všetko. A občas je to možno aj pravda :).
Silvester a Nový rok znamenajú oslavu a zároveň rozlúčku so starým rokom. Mnohí trávia Silvestra na chatách, v hoteloch… a chystajú sa na párty. Silvestrovská oslava sa nesie v duchu trblietok, žiarivých farieb a lesku…
Zákazníčky zaujmú výrazné šaty, šperky, kabelky… pre pánov výnimočné a vtipné doplnky. Domácnosť môžu vyzdobiť doplnkami v tvare čísel. Ozdobami či menovkami na poháre. Silvestrovská párty si žiada nové prestieranie, aj taniere… Popustite uzdu svojej fantázie a ukážte zákazníkom, že bez vášho výrobku nie je žiadna párty tá pravá.
Nechajte sa inšpirovať a v mesiaci alebo ročnom období, keď máte málo objednávok, vytvorte kolekciu na novú tému, pre ďalšiu cieľovú skupinu.
Ale najmä komunikujte, píšte statusy, články a ponúkajte výrobky v téme, ktorú práve riešia aj vaši zákazníci.
Nechce sa vám alebo nemáte čas nad tým všetkým uvažovať? Nevadí, spravila som to za vás. Vytvorila som pre vás Kalendár sociálnych sietí.
365 príspevkov – jeden na každý deň. Nemusíte nad ničím premýšľať. jednoducho sa pozriete do Kalendára a hneď viete, čo dnes napísať na sociálne siete.
Kalendár a všetky informácie nájdete tu >>>