Blížia sa najdôležitejšie mesiace v roku. Od septembra do decembra sa bude výnimočne dariť predaju všetkých handmade výrobkov. Ľudia budú nakupovať darčeky aj dekorácie. Budú tiež hľadať informácie ako si ich vyrobiť vlastnoručne. A preto budú vypredané aj všetky tvorivé kurzy.
Využite svoju šancu a dobre sa na najbližšie mesiace pripravte. Podobná príležitosť príde zasa až o rok.
Ako vždy aj teraz som uvažovala ako vám pri príprave pomôcť. A tak vznikol tento článok s najdôležitejšími tipmi.
V čom sú vaše nedostatky pri predaji alebo propagácií? Na čo stále nemáte čas, ale viete, že je potrebné to zmeniť, upraviť, doplniť? Lepšie fotky, popis produktov, napísať príbeh…
Máte ešte 2 týždne. Pustite sa do toho dnes. Nie zajtra! Od septembra určite mať priestor nebudete.
Ak neviete kde robíte chyby, pomôžem vám to zistiť. Kliknite sem >>>
Sociálne siete (Facebook, Instagram…) sú základom komunikácie dnešnej doby. A najbližších pár mesiacov sa to určite nezmení. Práve naopak ľudia trávia stále viac času s mobilným telefónom v ruke.
A preto dodržujte pravidlo: Buďte tam, kde sú vaši zákazníci. Tam ich môžete osloviť. Ukázať svoju ponuku a predať výrobky.
Skontrolujte si:
Kam smeruje odkaz vo vašom Instagram profile? Ak to nie je na váš eshop alebo obchodík na handmade portáli, kde je možné hneď nakupovať, rýchlo to zmeňte.
Rovnako to platí pre Facebook informácie a každý váš príspevok.
Ak zákazník nevie akým spôsobom má nakúpiť alebo si tieto informácie musí vyhľadávať, väčšinou odíde.
Ak svoju kompletnú ponuku a ceny nezverejňujete, pretože svoju tvorbu nemáte legalizovanú, je správny čas to vyriešiť. Presný postup aj odpovede na všetky otázky nájdete v mojom e-booku >>>
O pravidelnom uverejňovaní príspevkov v správnom čase som písala už niekoľkokrát, ale zopakujem to znova.
Pridávanie príspevkov v správnom čase je dôležité aj pre Instagram aj Facebook algoritmus. Čím viac like a komentárov dostanete, tým väčšiemu počtu vašich fanúšikov Instagram a Facebook váš príspevok ukáže. Dôvod je ten, že si myslí, že keď sa páči jednému bude sa páčiť aj ostatným.
Ako zistíte kedy je ten správny čas?
Úplne jednoducho. Presné časy aj dni nájdete v štatistikách svojho Instagram profilu. Na Facebooku v štatistikách svojej Fan page.
Ak vám má komunikácia na sociálnych sieťach prinášať ovocie, potrebuje čas. Aspoň niekoľko chvíľ denne.
Áno viem, že pri výrobe a všetkých povinnostiach je niekedy problém vymyslieť o čom každý deň písať. Ale aj na to mám pre vás riešenie 🙂
Vytvorila som pre vás 365 návrhov príspevkov na sociálne siete (Facebook, Instagram…) usporiadané do ročného kalendára.
Už nemusíte rozmýšľať o čom dnes napíšete príspevok, natočíte príbeh alebo video. Jednoducho sa pozriete do kalendára a je to. Kliknite sem >>>
Nielen vaša Facebook Fan page je vhodná na predaj, ale aj Facebook skupiny. Budúci zákazníci v nich trávia stále viac času. Vyberte si top 5 a pravidelne sa v nich prezentujte.
Nechať svoj príspevok zvýrazniť úplne hore. Uvidia ho všetci členovia a vaše šance na predaj sa neporovnateľne zvýšia.
Zvýraznenie v skupine Som handmade tvorca objednávajte tu >>> Termíny na najbližšie mesiace sa rýchlo míňajú.
Ak je ponuka vašich výrobkov široká, nie je možné propagovať úplne všetko. Vyberte si top produkt alebo produkty týchto Vianoc a na ne sa zamerajte.
Propagujte ich, napíšte o nich článok, natočte video… nech je ich vidieť všade.
Tvorcovia, ktorí sa na vianočné výrobky a dekorácie zameriavajú, začínajú vyrábať a predávať už na konci leta.
Ste to aj vy? Prípadne to chcete tento rok vyskúšať? Ak áno odpovedzte si na nasledujúce otázky:
Prečo je to dôležité? Aby ste vedeli koľko objednávok môžete prijať. A dodať v požadovanom termíne ( do Vianoc alebo skôr ).
O týchto termínoch informujte aj svojich zákazníkov. Zopakujte im ich v pravidelných intervaloch niekoľkokrát.
Vyzvite svojich zákazníkov aj k skorému objednávaniu. Vďaka skorším objednávkam budú Vianoce zaručené aj u vás doma 🙂
Áno niekedy je to naozaj tak. Pred Vianocami sa väčšinou predá aj to, čo by v bežné dni človek nekúpil. Využite to a ponúknite svojim zákazníkom aj tovar, ktorý máte skladom.
Samozrejme nehovorím o veľkonočných dekoráciách a podobne. Ale o výrobku, ktorý niekoho poteší ako darček.
Som rada, že ste sa dostali až na koniec článku. Ale samotné prečítanie bohužiaľ nestačí. Teraz je čas moje rady uviesť do praxe.
K dispozícií sú vám desiatky článkov, ktoré pravidelne aktualizujem. Moje elektronické knihy a Kalendár pomohli už tisícom handmade tvorcov a remeselníkov.
Je to len na vás či využijete nadchádzajúce mesiace vo svoj prospech. Ja vám budem na diaľku držať palce 🙂