Emailová adresa – to najvzácnejšie, čo od svojho zákazníka môžete získať

Komunikujete so svojimi zákazníkmi pravidelne? Alebo po kúpe už o vás nikdy nepočujú? Je štatisticky dokázané, že prijať objednávku od úplne nového zákazníka je nepomerne nákladnejšie ako od niekoho, kto u vás už v minulosti nakúpil.

Ale ako takú opätovnú objednávku získať? Odpoveďou na túto otázku je jednoznačne komunikácia, ktorou zákazníkovi seba a svoju tvorbu pripomínate. Spôsobov na komunikáciu je hneď niekoľko. Od sociálnych sietí až po platenú reklamu.

Medzi najefektívnejšiefinančne nenáročné však jednoznačne patrí komunikácia prostredníctvom emailu.

Email marketing

Prečo so zákazníkmi komunikovať emailom?

Emailová komunikácia má hneď niekoľko výhod:

1. Emailovú adresu dnes už vlastní a aktívne používa takmer každý. Či už doma alebo v práci. To znamená, že zastihnete všetkých svojich zákazníkov.

2. Komunikovanie prostredníctvom emailu vás nič nestojí. A okrem toho nezaberie ani veľa času.

3. Správu môžete odoslať okamžite keď budete mať pre svojich zákazníkov pripravenú nejakú novinku.

Ako ten vzácny email získať?

Jednoducho si ho vypýtajte. Na predajných trhoch je to asi najľahšie. Doma si pripravte jednoduchú tabuľku s priestorom na meno a email, aby ste nemuseli pri predaji hľadať papieriky. A vo chvíli keď budete zákazníkovi napríklad baliť svoje výrobky, opýtajte sa ho či by nemal záujem dostávať na email informácie o vašej tvorbe, novinkách alebo mieste najbližšieho predaja. Ak sa mu vaše výrobky páčia určite nepovie nie.

Podobným spôsobom sa poľahky aj z obyčajných okoloidúcich môžu časom stať vaši zákazníci.

Pri internetovom predaji ho získate vďaka vytvorenej objednávke, či vzájomnej komunikácií. Nezabudnite sa však svojho zákazníka na zasielanie informačných emailov opýtať , aby sa pre neho vaše správy nestali spamom.

Ako na email marketing

Zákazníkov email verzus vaša vizitka

Vaša vizitka je kontakt na vás, email je kontakt na zákazníka. Vaše vizitky môžu, aj keď omylom, zostať zabudnuté vo vrecku bundy, v kabelke či dokonca v separovanom odpade. Je veľmi málo pravdepodobné, že vás zákazník bude pravidelne kontaktovať, či nemáte niečo nové.

No keď máte kontakt na zákazníka vy strážte si ho ako oko v hlave a hlavne s ním pravidelne pracujte.

Využívajte moderné technológie

Určite so mnou budete súhlasiť, že moderné technológie nám uľahčujú prácušetria čas. Rovnako je to aj pri emailovej komunikácií. Vďaka šikovným aplikáciám môžete emaily posielať hromadne, vo vopred nastavenom čase a ešte presne vidíte, koľko zákazníkov si váš email prečítalo. Ja osobne používam SmartEmailing.cz . Zadarmo si ho môžete vyskúšať tu.

Rady na záver:

  • Snažte sa komunikovať pravidelne. Nezáleží či budete emaily posielať každý týždeň alebo každý mesiac, dôležitá je pravidelnosť. Okrem toho, že si na ňu zvyknú vaši zákazníci, vopred určený termín vám môže pomôcť v lenivých dňoch.
  • Máte čo povedať každý týždeň, ale bojíte sa, že to bude príliš často? Spýtajte sa svojich fanúšikov ako často by chceli od vás dostávať email s novinkami. Využite napríklad ankety na sociálnych sieťach.
  • Ak sa niekedy stane, že nemáte čo povedať radšej nepíšte nič. Áno pravidelnosť je dôležitá, ale keď by mal byť váš email suchý a bez výpovednej hodnoty, radšej počkajte na vlnu inšpirácie.
  • Zabudnite na neosobné emaily. Ste kreatívna duša, tak to dokážte aj pri komunikácií. Píšte tak, aby aj vás osobne email pobavil či zaujal.
  • Keď píšete o novinkách kvalitné fotografie by mali byť samozrejmosťou.
  • Myslite na svojich zákazníkov a prekvapte ich. Napríklad zľavou na meniny, možnosťou zakúpiť si novú kolekciu v predstihu alebo špeciálnou ponukou len pre pravidelných čitateľov emailov.

Budem rada, ak mi napíšete, ako často a či vôbec so svojimi zákazníkmi komunikujete. Prípadne, aké technológie sa vám pri hromadnom odosielaní osvedčili.

Petra Rusnáková - Som handmade tvorca
Už 7 rokov vám pomáham predávať vaše výrobky
Prečo to robím a ako to celé začalo? Prečítajte si tu >>>

Píšem pre vás elektronické knihy, konzultujem a radím vám vo vašom podnikaní. Všetky moje produkty a služby nájdete tu >>>

Napísať mi môžete na petra@somhandmadetvorca.sk

Všetky informácie a novinky nájdete na Facebooku >>>

Svoje výrobky môžete bezplatne propagovať v našej Facebook skupine >>>

Sledujte ma na Instagrame >>>
Komentáre