Komunikujete so svojimi zákazníkmi pravidelne? Alebo po kúpe už o vás nikdy nepočujú? Je štatisticky dokázané, že prijať objednávku od úplne nového zákazníka je nepomerne nákladnejšie ako od niekoho, kto u vás už v minulosti nakúpil.
Ale ako takú opätovnú objednávku získať? Odpoveďou na túto otázku je jednoznačne komunikácia, ktorou zákazníkovi seba a svoju tvorbu pripomínate. Spôsobov na komunikáciu je hneď niekoľko. Od sociálnych sietí až po platenú reklamu.
Medzi najefektívnejšie a finančne nenáročné však jednoznačne patrí komunikácia prostredníctvom emailu.
Emailová komunikácia má hneď niekoľko výhod:
1. Emailovú adresu dnes už vlastní a aktívne používa takmer každý. Či už doma alebo v práci. To znamená, že zastihnete všetkých svojich zákazníkov.
2. Komunikovanie prostredníctvom emailu vás nič nestojí. A okrem toho nezaberie ani veľa času.
3. Správu môžete odoslať okamžite keď budete mať pre svojich zákazníkov pripravenú nejakú novinku.
Jednoducho si ho vypýtajte. Na predajných trhoch je to asi najľahšie. Doma si pripravte jednoduchú tabuľku s priestorom na meno a email, aby ste nemuseli pri predaji hľadať papieriky. A vo chvíli keď budete zákazníkovi napríklad baliť svoje výrobky, opýtajte sa ho či by nemal záujem dostávať na email informácie o vašej tvorbe, novinkách alebo mieste najbližšieho predaja. Ak sa mu vaše výrobky páčia určite nepovie nie.
Podobným spôsobom sa poľahky aj z obyčajných okoloidúcich môžu časom stať vaši zákazníci.
Pri internetovom predaji ho získate vďaka vytvorenej objednávke, či vzájomnej komunikácií. Nezabudnite sa však svojho zákazníka na zasielanie informačných emailov opýtať , aby sa pre neho vaše správy nestali spamom.
Vaša vizitka je kontakt na vás, email je kontakt na zákazníka. Vaše vizitky môžu, aj keď omylom, zostať zabudnuté vo vrecku bundy, v kabelke či dokonca v separovanom odpade. Je veľmi málo pravdepodobné, že vás zákazník bude pravidelne kontaktovať, či nemáte niečo nové.
No keď máte kontakt na zákazníka vy strážte si ho ako oko v hlave a hlavne s ním pravidelne pracujte.
Určite so mnou budete súhlasiť, že moderné technológie nám uľahčujú prácu a šetria čas. Rovnako je to aj pri emailovej komunikácií. Vďaka šikovným aplikáciám môžete emaily posielať hromadne, vo vopred nastavenom čase a ešte presne vidíte, koľko zákazníkov si váš email prečítalo. Ja osobne používam SmartEmailing.cz . Zadarmo si ho môžete vyskúšať tu.
Budem rada, ak mi napíšete, ako často a či vôbec so svojimi zákazníkmi komunikujete. Prípadne, aké technológie sa vám pri hromadnom odosielaní osvedčili.