Pinterest pre handmade tvorcov – ako používať Pinterest na propagáciu výrobkov

Používa ho viac ako 300 miliónov ľudí mesačne. 84% ľudí sa na základe neho rozhodujú, čo chcú kúpiť. Užívatelia vyhľadávajú konkrétne nápady a produkty, pričom aktívne klikajú na odkazy v príspevkoch. To je len niekoľko dôvodov prečo využívať Pinterest na propagovanie vašich výrobkov.

V dnešnom článku som pre vás spísala základné informácie o Pintereste aj ako funguje. A tiež rady, čo určite urobiť aby ste na ňom mohli úspešne propagovať svoje výrobky.

Prečítajte si článok alebo pozrite video:

Prečo si vybrať Pinterest?

Jeho najväčšou výhodou v porovnaní s Facebookom či Instagramom je to, že ešte nie je zahltený reklamou a jeho používatelia reagujú na reklamné príspevky veľmi pozitívne.

  • Až 83% ľudí si cez príspevok na Pintereste zakúpilo nejaký produkt.
  • 77% ľudí na Pintereste objavilo novú značku alebo produkt.
  • 84% ľudí sa na základe Pinterestu rozhodujú, čo chcú kúpiť.

Takéto pre predaj pozitívne štatistiky nedosahuje žiadna iná sociálna sieť. Preto je práve Pinterest správnym rozhodnutím pre propagáciu

Výnimočnosť Pinterestu spočíva v tom, že nie je len sociálnou sieťou, ale funguje aj ako výkonný vyhľadávač.

Zaujímavosti o Pintereste

Pinterest nie je klasickou sociálnou sieťou ako napríklad Facebook či Instagram. Najväčším rozdielom je, že funguje ako vyhľadávač.

Dôležitejšie ako počet fanúšikov je počet zobrazení mesačne. Tento údaj nájdete uvedený pri každom profile.

  • Najzastúpenejšou skupinou sú ľudia vo veku 18 – 24 rokov (31%).
  • Pinterest môžete používať cez počítač alebo mobil prostredníctvom mobilnej aplikácie.
  • 65% užívateľov sa pripája prostredníctvom svojho mobilného telefónu.

Zaujímavé je aj celkové správanie jeho používateľov. Bezcieľne scrolovanie ako na Facebooku alebo Instagrame na Pintereste určite nenájdete. Užívatelia vyhľadávajú konkrétne nápady a produkty, pričom aktívne klikajú na odkazy v príspevkoch.

Ako Pinterest funguje?

Na svojom profile si vytvárate nástenky na rôzne témy. Na tieto nástenky potom pripínate príspevky – piny.

Tento proces si môžete predstaviť ako pripínanie fotiek a nápadov na skutočnú nástenku. Ibaže sa to celé deje v online priestore.

Po kliknutí na pin sa dostanete na webovú stránku, ktorú autor pinu pri jeho vytváraní zadal. Ak ste pin vytvorili vy, môžete ľudí smerovať do svojho handmade obchodu alebo webovú stránku.

Na nástenky môžete pripínať svoje vlastné piny, ale aj piny niekoho iného. Pripínanie cudzích pinov na nástenky je forma zdieľania príspevkov na Pintereste.

Váš profil na Pintereste môžu ostatní užívatelia sledovať a vy môžete sledovať profily, ktoré sa vám páčia.

Hlavná stránka, kde vám Pinterest bude zobrazovať piny od ľudí, ktorých sledujete sa nazýva novinky. Zobrazovať sa vám na nej budú aj piny, o ktorých si Pinterest myslí, že by sa vám mohli páčiť.

S ostatnými užívateľmi si môžete prostredníctvom Pinterestu posielať súkromné správy.

Vyhľadávanie na Pintereste funguje na základe kľúčových slov.

Viac podrobných informácií o fungovaní Pinterestu nájdete v mojom e-booku Pinterest pre handmade tvorcov >>>

Propagácia vašich výrobkov na Pintereste

Ako predajca svojich výrobkov by ste si určite mali založiť firemný profil. Pinterest od vás nebude pri zakladaní vyžadovať firemné údaje, ale získate výhody, ktoré vám pomôžu k jeho úspešnému využívaniu.

Prepojte si Pinterest s ostatnými sociálnymi sieťami, ktoré používate.

Čím viac prepojení budete mať, tým bude váš profil pre Pinterest dôveryhodnejší. Všetky piny pochádzajúce z prepojených stránok a sociálnych sietí Pinterest automaticky prepojí s vašim profilom. Navyše sa bude pri nich zobrazovať názov vášho profilu a profilová fotografia.

Vytvárajte nástenky, na ktoré môžete pravidelne pridávať svoje piny

Každá nástenka, ktorú vytvoríte by mala mať svoju tému. Témy násteniek si určujete vy sami.

Je lepšie mať menej aktívnych násteniek, kde budete pravidelne prispievať, ako mŕtve neaktívne nástenky. Ideálne je, aby ste na každú nástenku mohli pripnúť niektorý zo svojich produktov, pričom v budúcnosti budete pridávať ďalšie a ďalšie produkty.

Pridajte sa do skupinových násteniek.

Keďže do skupinových násteniek prispieva niekoľko ľudí, nástenka má jednoznačne väčší dosah a jednoducho povedané je viac viditeľná. Ak ste členom a pravidelným prispievateľom skupinovej nástenky, znamená to pre vás rovnako väčší dosah t.j. viac klikov na vašu web stránku a väčší počet budúcich sledovateľov.

Pridajte sa do skupinovej nástenky Slovenské handmade výrobky >>>

Jeden produkt môžete použiť na vytvorenie viacerých pinov

V tom prípade používajte aspoň mierne inú fotografiu. Stačí iný uhol či výrez. Rovnako vymeňte nadpis, opis a použite iné kľúčové slová.

Pre Pinterest to bude znamenať, že pridávate nové piny a tak sa k nim z pohľadu algoritmu aj bude správať. Vďaka tomu sa vám podarí osloviť s jedným produktom širšie cieľové publikum.

Vyhodnocujte štatistiky úspešnosti na Pintereste

Každá sociálna sieť podporuje a uprednostňuje tvorcov, ktorí vytvárajú kvalitný a zaujímavý obsah. Vďaka tomuto zaujímavému obsahu zostáva človek na sociálnej sieti dlhšie. A čím dlhšie tam je, tým viac reklám mu môže sociálna sieť ukázať.

A Pinterest nie je výnimkou. Preto by vašim hlavným cieľom malo byť vytvárať zaujímavé piny, na ktoré budú ľudia klikať a ukladať si ich na svoje nástenky.

Niekedy je však náročné zistiť, čo sa ľudom páči. Je tu však jednoduché riešenie. A tým sú firemné – analytické nástroje, ktoré vám Pinterest ponúka bezplatne. Nájdete ich vo svojom firemnom profile.

Pinterest je výrobný spôsob ako propagovať vaše výrobky. Ale ako so všetkým, musíte sa s ním naučiť pracovať. A v tom vám pomôžem ja. Všetky informácie o používaní Pinterestu nájdete v mojom e-booku.

Kompletný návod na správne používanie Pinterestu 

  • všetko o nástenkách,
  • ako vytvárať úspešné piny, smerujúce na vaše produkty,
  • praktické príklady pinov,
  • a ďalšie informácie na 61 stranách.
Petra Rusnáková - Som handmade tvorca
Už 9 rokov vám pomáham predávať vaše výrobky
Prečo to robím a ako to celé začalo? Prečítajte si tu >>>

Píšem pre vás elektronické knihy, konzultujem a radím vám vo vašom podnikaní. Všetky moje produkty a služby nájdete tu >>>

Napísať mi môžete na petra@somhandmadetvorca.sk

Všetky informácie a novinky nájdete na Facebooku >>>

Svoje výrobky môžete bezplatne propagovať v našej Facebook skupine >>>

Sledujte ma na Instagrame >>>
Komentáre