V minulom článku som pre vás napísala presný návod, ako si založiť handmade blog. Článok nájdete tu >>> Mnohí ste mi písali, že ste sa do blogovania pustili. To ma veľmi teší. Ale založenie blogu je len prvým krokom. O váš nový blog sa musíte pravidelne starať a pridávať pútavý obsah. Preto som pre vás pripravila prehľad najzaujímavejších tém, ktoré určite prilákajú aj vašich zákazníkov.
Všetci sme od prirodzenosti zvedavé povahy. A tak ako sa vy zaujímate o niekoho iného, presne tak vašich zákazníkov zaujíma to, čo robíte vy.
Nebojte sa im preto ukázať kúsok zo svojho handmade sveta. Predaju vašich výrobkov to len pomôže.
Zákazníkov zaujímajú, ktoré ruky produkt vyrobili a komu tie ruky patria. Inak by si ho kúpili v bežnom obchode.
Prezraďte zákazníkom kto ste. Čo vás priviedlo k tvoreniu. Prečo vás baví práve táto technika. Kde ste sa ju naučili. Odkedy tvoríte a aké boli vaše začiatky. Čo ste robili predtým ako ste sa pustili do handmade výroby.
TIP: Presný návod ako napísať váš príbeh správne nájdete tu >>>
To čo sa vám zdá možno nezaujímavé a bežné, je pre všetkých ostatných príťažlivé.
Dôvodov prečo si zákazník objedná váš výrobok a nie nekvalitný produkt z Číny, je viacero. No jedným z nich je nepochybne kvalita a materiál, z ktorého bol vyrobený.
V dnešnej dobe sa veľmi veľa ľudí zaujíma o zloženie výrobkov. Majú záujem o bio či vegánske zloženie. Mamičky pre svoje deti vyberajú oblečenie z bio certifikovaných látok a ak nepoužívate vo svojich mydlách palmový olej, určite si nájdete mnohých priaznivcov.
A tento trend neustále narastá.
Okrem toho ovplyvňuje výber produktov aj zdravotný stav zákazníka. Napríklad človek s alergiou na nikel si určite nekúpi vaše náušnice, ak komponenty nebudú z antialergického kovu.
Stále viac zákazníkov siaha po prírodnej kozmetike, bez látok škodlivých k ľudskému telu či životnému prostrediu.
Preto je zloženie výrobkov a materiál pre zákazníkov veľmi zaujímavou témou.
Ušiel sa vám malý kúsok v byte alebo už máte svoju vlastnú dielňu? Ako ste si ju zariadili? Ako máte usporiadané pomôcky? A ktoré používate najčastejšie?
To všetko sú otázky, na ktoré môžete svojim zákazníkom odpovedať. Ideálny je menší foto príbeh, v ktorom im ukážete to čarovné miesto, kde vznikajú všetky vaše diela.
Príroda, zvieracia ríša, nové módne trendy alebo naopak folklórne motívy… denne dostávame od svojho okolia obrovskú dávku inšpirácie. Čo z toho inšpiruje vás?
Pracujete na niečom novom? Nie je podstatné, že produkty ešte len dolaďujete alebo pripravujte.
Ukážete, že ste pravá handmadistka, ktorá si vymýšľa vlastné postupy. A vaše výrobky sú naozajstné originály. Zákazníkov naladíte na kúpu a hneď budete mať objednávky na nové výrobky.
Alebo už máte hotovú celú kolekciu? Hneď o nej napíšte na blog.
Ďalším dôkazom, že výrobky vyrábate sama, sú fotografie alebo videá s postupmi prác.
Napríklad detaily šitia, modelovania… Zákazník uvidí, že vaše výrobky sú naozaj ručne robené a vďaka tomu ocení vašu poctivú prácu.
Samozrejme nemusíte uverejňovať celé postupy. Stačí iba niektoré časti.
Vyžadujú si vaše výrobky špeciálnu starostlivosť? Nie je možné ich čistiť bežnými čistiacimi prostriedkami? Alebo by im mohlo ublížiť pranie na vysokej teplote?
Napíšte vašim zákazníkom presný postup, ako majú s výrobkami zaobchádzať. Aby vydržali čo najdlhšie.
Alebo ste si vymysleli vlastný produkt a nie je na prvý pohľad jasné na čo sa používa? Tak ho zákazníkom predstavte a vysvetlite im prečo sa bez neho už nezaobídu.
Navštevujete handmade predajné akcie, trhy alebo výstavy? Zúčastňujete sa kurzov? Kupujete si inšpiratívne knihy alebo časopisy?
Handmade tvorba nie je len o hotovom výrobku, ale aj o vás. O človeku, ktorý ho vyrobil. Dovoľte zákazníkom nahliadnuť do vášho handmade sveta.
Uvidia, že sa neustále vzdelávate a svoju prácu naozaj milujete. Čo sa potom odráža na vašich výrobkoch.
Čim viac budú o vás fanúšikovia vedieť, tým viac budú mať pocit, že vás poznajú. A od koho si radšej kúpite handmade výrobok? Od niekoho koho poznáte, alebo od neznámeho tvorcu?
Uverejnili o vás článok v časopise. Boli ste so svojou tvorbou v televízií? Alebo ste vyhrali niektorú zo súťaží.
Informujte fanúšikov o svojich úspechoch. Vašej reputácií tvorcu to len pomôže.
Čo môže byť väčšia reklama ako spokojný zákazník? A aby sa o vašich spokojných zákazníkoch dozvedeli aj všetci ostatní, mali by ste zverejňovať pozitívne referencie.
Keď ich budete mať nazbieraných viac, pripravte celý blogový článok alebo krátke video.
Ako referencie získať si môžete prečítať tu >>>
Tém na písanie je naozaj nevyčerpateľné množstvo. Striedajte ich tak, aby ste svojich fanúšikov zaujali a zároveň, aby vám písanie robilo radosť.
Aby vaša práca nevyšla nazmar, je dôležité ukázať vaše články svetu. A získať si pravidelných a verných čitateľov. Najjednoduchšie sa vám to podarí pomocou správnej komunikácií na sociálnych sieťach. Návod nájdete tu >>>