Mnohé z vás už máte založené svoje Facebook fan page. No počet fanúšikov ani objednávok nepribúda tak rýchlo, ako by ste čakali. Vo viacerých článkoch som písala, že Facebook zobrazuje váš príspevok len približne 10% vašich fanúšikov. Čo nie je naozaj veľa, v prípade ak ich máte menej ako 500.
A ak na príspevok vaši fanúšikovia nezareagujú (like, zdieľanie, komentovanie), Facebook ho nebude zobrazovať ďalším. To znamená, že váš status takmer nikto neuvidí. A vaša námaha vyjde nazmar.
Moje úvodné slová možno nezneli úplne pozitívne, no našťastie to môžete ľahko zmeniť. Facebook je fantastický nástroj na propagovanie vašej tvorby. Musíte ho len používať správne.
Jednou z možností ako ukázať svetu, že existujete, je reklama.
Viem, že mnohé z vás ju nevyužívajú preto, lebo nevedia ako na to. Ďalším dôvodom môže byť, že je potrebné investovať veľké sumy. Alebo zaplatiť profesionálnej agentúre.
No nie je to pravda. Začať môžete úplne sama. S minimálnym rozpočtom a bez agentúry. A neskôr, ak vám to dovolí rozpočet, obrátite sa na profesionála.
Nezabudnite, že pri využívaní reklamy, ako služby zo zahraničia, sa musíte zaregistrovať na Daňovom úrade ako platca DPH podľa § 7a. Kompletný návod ako na to nájdete v tomto článku >>>
Ak neviete, kto je váš zákazník, je pravý čas to zistiť. Sú to mladé ženy? Vydaté mamičky? Alebo muži? Aké záujmy majú vaše zákazníčky? Aké iné stránky navštevujú?
Reklamu môžete presne zacieliť. To znamená, že si vyberiete krajinu, mesto. Určíte vek, pohlavie, ktorému sa má reklama zobrazovať.
Najlepšie však je, že si viete vybrať presné záujmy alebo fanúšikov stránky, ktorým chcete reklamu zobrazovať. To znamená, že vaše reklamy môžu vidieť napríklad len fanúšikovia handmade tvorby zo Slovenska. Alebo konkrétneho druhu výrobkov, ktoré práve vy vyrábate.
Svoju reklamu môžete cieliť aj na fanúšikov svojej fan page. No ak medzi nimi máte zatiaľ len členov rodiny a najbližších priateľov, tento krok sa vám nevyplatí.
Napísali ste príspevok a má viac like a zdieľaní ako ostatné? Výborne tento príspevok sa vašim fanúšikom páči. Podporte ho reklamou, pretože je vysoký predpoklad, že sa bude páčiť aj tým, ktorí vás ešte nepoznajú.
Je úplne prirodzené, že na začiatku svojho podnikania nemôžete do reklamy investovať vysoké sumy. Začnite v malom. Minimálny rozpočet je 1 euro na 1 deň. To znamená, že na 5 dní zaplatíte 5 eur. Samozrejme je len na vás akú sumu a koľko dní si na začiatok zvolíte.
Pri správnom zacielení môže aj táto malá suma, priniesť výsledok v podobe nových fanúšikov alebo objednávok.
Pri nastavovaní reklamy uvidíte predpokladaný počet oslovených ľudí. Ak rozpočet zvýšite, zvýši sa aj počet oslovených.
Ak svoj status dáte reklamovať, neznamená to, že už sa nebude šíriť prirodzene. Čím viac budú vaši fanúšikovia status lajkovať, zdieľať alebo komentovať, tým väčšiemu počtu sa bude zobrazovať.
Pod statusom vždy uvidíte akému počtu sa zobrazil pomocou reklamy a aký počet ľudí ho videlo vďaka prirodzenému šíreniu.
Aj na základe týchto údajov, môžete plánovať a pripravovať vaše ďalšie príspevky.
Za reklamu zaplatíte platobnou kartou alebo prostredníctvom paypal. Platíte až po jej ukončení nie vopred.
Platbu si Facebook stiahne na konci mesiaca alebo po minutí sumy, ktorú si vopred nastavíte vo svojom správcovi reklám.
Nastavovanie platby a času je veľmi dôležitou súčasťou. Vždy si určite začiatočný a konečný dátum vašej reklamy. A tiež maximálny rozpočet.
Facebook si platby z vašej karty alebo paypal sťahuje automaticky. A ak si vyššie spomínané položky nenastavíte, môže sa vám stať, že miniete vyššiu sumu, ako ste chceli.
Zatiaľ som nepočula o prípade, v ktorom by zo strany facebooku došlo k zneužitiu údajov platobných kariet. No prípadov napadnutých účtov tu už bolo veľa. Dbajte vždy na bezpečnosť.
Dostatočne silné heslo je základ. Teraz facebook ponúka aj možnosť nastavenia dvojitého overovania. Prichádza k nemu v prípade prihlásenia z iného zariadenia (počítač, telefón, tablet..) ako je to, ktoré bežne používate.
Nereagujte na podozrivé výzvy na prihlásenie, znovu zadanie hesla či iných údajov. Rovnako svoje údaje nikomu neprezrádzajte.
Ak by náhodou došlo k zablokovaniu, napadnutiu alebo zrušeniu vášho účtu, k svojej vybudovanej fan page sa už tak ľahko nedostanete. Preto je dobré mať určeného druhého administrátora stránky. Môže to byť napríklad niekto z rodiny.
Nebojte sa, vaša činnosť ho nemusí nijako obťažovať, ani nemusí na vašej stránke nič vykonávať. Jeho prístup využijete len v prípade problémov, s vašim vlastným prihlásením.
Najjednoduchší spôsob ako začať, je propagácia statusu – príspevku.
Všetky informácie nájdete v mojom e-booku : Zarábajte online predajom handmade výrobkov. Na 158 stranách som pre vás spísala podrobný návod, plný praktických rád a fungujúcich tipov.
Nemusíte nikam chodiť, nič zložito vyhľadávať. Všetko si prečítate na jednom mieste. E-book si zakúpilo už viac ako 900 spokojných tvorcov.